طرز تهیه سس تارتار خوشمزه و مخصوص به روش اصیل فرانسوی

طرز تهیه سس تارتار

طرز تهیه سس تارتار خیارشور خوشمزه برای میگو شف طیبه ساندویچ برای مزه کاله xvc jidi ss jhvjhv

سس تارتار یکی از انواع سس های خوشمزه و پرطرفدار فرانسوی است که در کنار انواع غذاها سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس تارتار
سس مایونز۸ قاشق غذاخوری
کیپر½ قاشق غذاخوری
ماست چکیده¼ پیمانه
سس خردل۶ قاشق چایخوری
سس کچاپ۵ قاشق چایخوری
پیاز۱ عدد کوچک
سیر۱ حبه
لیمو ترش½ لیمو
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
خیار شور¼ پیمانه
جعفری۱ قاشق غذاخوری
شوید۱ قاشق غذاخوری
شکر½ قاشق چایخوری

دستور تهیه سس تارتار

مرحله اول

برای تهیه سس تارتاری رستورانی ابتدا سس مایونز را به همراه کیپر، ماست چکیده، سس خردل و سس کچاپ داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با یک قاشق به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

کیپر یا کبر یکی از میوه های مدیترانه ای است که از نظر ظاهری شباهت هایی به زیتون دارد، در صورتی که نتوانستید این میوه را بیابید می توانید انرا از مواد لازم حذف کنید. در ادامه سیر و پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آب لیمو ترش را به طور کامل می گیریم، سپس آنرا صاف می کنیم و به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم. در ادامه پاپریکا را به همراه فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک و شکر اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خیارشور را به همراه شوید و جعفری به صورت ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در صورتی که تمایل داشته باشیم سس تند و تیز تر باشد می توانیم از چند روش استفاده کنیم.

مرحله پنجم

روش اول اینکه مقدار فلفل قرمز را افزایش دهیم، یا اینکه یک تکه کوچک زنجبیل تازه را رنده کنیم و به سس اضافه کنیم. در پایان روی کاسه سس سلفون می کشیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد سس با هم ترکیب شوند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 19 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from thestayathomechef.com

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.