طرز تهیه ترشک کیوی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه ترشک کیوی

طرز تهیه ترشک کیوی , دستور تهیه ترشک کیوی خانگی

ترشک کیوی یکی از انواع خوردنی های بسیار خوشمزه و ساده ایرانی است که مناسب علاقمندان خوراکی های ترش مزه می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشک کیوی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشک کیوی
کیوی۵۰۰ گرم
آب۲ لیوان
شکر½ لیوان
جوهر لیمو۱ قاشق غذاخوری
نمک۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه ترشک کیوی

مرحله اول

برای تهیه ترشک کیوی خوشمزه به روش خانگی ابتدا پوست کیوی ها را جدا می کنیم، سپس آنها را به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه ۲ لیوان آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب سریعتر به نقطه جوش برسد. پس از اینکه آب جوش آمد، نمک را به همراه جوهر لیمو به قابلمه اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا نمک به طور کامل حل شود.

مرحله سوم

پس از گذشت ۱ دقیقه شکر را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. پس از گذشت این زمان به آرامی کیوی ها را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم نرم شوند.

مرحله چهارم

پس از گذشت ۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم تا ترشک با دمای محیط یکسان شود، سپس آنرا به همان صورت سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانیم ترشک را درون یخچال قرار دهیم تا خنک شود، سپس سرو کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 9 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.