طرز تهیه خلال پسته خانگی سالم و طبیعی برای تزیین غذا

طرز تهیه خلال پسته

طرز تهیه خلال پسته خانگی برای زرشک پلو یا تزیین برنج پودر پسته خواص نگهداری کاربرد خلال پسته

خلال پسته یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین مواد غذایی برای دیزاین انواع غذا، دسر و شیرینی می باشد. در صورتی که خلال پسته را به صورت خانگی درست کنید، می توانید از خلال پسته تازه با قیمت بسیار مناسب تری بهره ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خلال پسته در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم خلال پسته
پسته تازهبه مقدار دلخواه

طرز تهیه خلال پسته

مرحله اول

برای تهیه خلال پسته باید از پسته تازه استفاده شود زیرا پسته هایی که خشک شده باشند هنگام برش خرد می شوند و قابلیت برش خوردن را ندارند. برای درست کردن خلال پسته ب مقدار دلخواه پسته تازه تهیه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پسته را جدا می کنیم و مغز پسته را خار جی می کنیم.در ادامه مغز پسته ها را با یک چاقوی تیز از وسط نصف می کنیم. حالا هر نیمه پسته را به تعدادی خلال تبدیل می کنیم. هر چقدر پسته های شما بزرگ تر باشند خلال بهتری می توانید بگیرید.

مرحله سوم

پس از اینکه کار خلال کردن پسته ها به پایان رسید در یک جای خنک و دور از نور یک پارچه تمیز پهن می کنیم و خلال ها را روی پارچه می چینیم تا خشک شوند. اگر می خواهید برای مدت طولانی خلال ها را نگهداری کنید در فریزر قرار دهید.

مرحله چهارم

ولی اگر برای مصرف چند ماه نیاز دارید می توانید خلال ها را داخل یخچال یا کابینت هم نگهداری کنید. نکته مهم در مورد خلال پسته این است که باید بگذارید به طور کلم خشک و شکننده شود سپس آنرا داخل ظرف دربسته قرار دهید چون اگر نرم باشد کپک می زند.

مرحله پنجم

اگر پودر پسته هم بخواهید درست کنید می توانید از پسته های خشک شده استفاده کنید. از خلال پسته می توانی برای غذاهای مثل مرصع پلو، زرشک پلو با مرغ و تزیین روی انواع غذاها و دسرهای خوشمزه استفاده کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 4 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.