طرز تهیه شوری لوبیا سبز خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه شوری لوبیا سبز

شوری لوبیا سبز , طرز تهیه شوری لوبیا سبز , دستور پخت ترشی شوری لوبیا سبز

قرار دادن سبزیجات و حبوبات در رژیم غذایی‌ چه به صورت خام و پخته یا به شکل ترشی و شور می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی‌ داشته باشد. برای مثال لوبیا سبز جزو حبوباتی است که به کاهش کلسترول خون کمک زیادی کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش می ‌دهد. شور لوبیا سبز علاوه بر این که باعث می‌ شود از خواص بی‌ نظیر این حبوبات بی ‌بهره نبود، خیلی خوشمزه‌ است و در کنار بعضی از غذاها مثل کوفته، کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی و کتلت خیلی می‌ چسبد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شوری لوبیا سبز در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شوری لوبیا سبز
لوبیا سبزبه مقدارلازم
گلپر درستهمقداری
سیر تازهچند حبه
شویدمقداری
نمکبه ازای هرلیوان آب ۱ قاشق غذا خوری
آببه میزان لازم
سرکهبه میزان لازم

طرز تهیه شوری لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه شوری خوشمزه و مخصوص با لوبیا سبز اولین کاری که باید بکنیم این است که لوبیا هایی بخریم که کاملا سالم باشند و سایز مناسبی هم داشته باشند. توجه داشته باشید که لوبیا سبزهای ریزتر مزه بهتری دارند.

مرحله دوم

لوبیاها را می شوییم و سر و ته آن‌ ها را می گیریم. ‌سپس داخل یک آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود. یک ظرف شیشه ‌‌ای مناسب شوری انداختن، انتخاب می کنیم. ظرف را خوب می شوییم و کاملا خشک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری گلپر، سیر و فلفل تند را داخل شیشه می ‌ریزیم. بهتر است فلفل های تند را از وسط نصف کنیم تا طعم شان به طور کامل به خورد دیگر مواد برود. سپس لوبیا ها را به طور عمودی داخل ظرف می چینیم.

مرحله چهارم

نیازی به پختن لوبیاها نیست. حالا به اندازه هر لیوان آب یک قاشق غذاخوری نمک می‌ریزیم و مخلوط می‌ کنیم و شیشه را با آب و نمک پر می ‌کنیم. مقداری از لبه شیشه را خالی می گذاریم و با سرکه پر می‌کنیم.

مرحله پنجم

حالا درب شیشه را محکم می ‌بندیم و با چسب نواری پهن دورگیری می ‌کنیم و شیشه را در جای خنک می ‌گذاریم. حدودا به مدت ۲۰ روز تا یک ماه بعد شوری ما آماده است. مواد شوری احتیاج ندارد که خشک باشد،

مرحله ششم

فقط شیشه ها تمیز باشند کافی است. شیشه را نباید تکان داد، چون لوبیا سبزها گاز می‌کنند و از شیشه لبریز می‌شوند. شوید اگر تازه باشد،خوشمزه‌تر است اما می توان با شوید خشک نیز شوری را آماده کرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 23 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.