طرز تهیه پودر سیر سالم و طبیعی فوری با عطر بسیار عالی

طرز تهیه پودر سیر

طرز تهیه پودر سیر نی نی سایت , روش جلوگیری از پوک شدن سیر , مراحل تولید پودر سیر خانگی , xvc jidi nv sdv

پودر سیر یکی از انواع ادویه های بسیار پر مصرف و مفید بین المللی است که در صنایع غذایی کاربرد بسیار زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودر سیر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پودر سیر
سیر خشک یا تازه۵۰۰ گرم

دستور تهیه پودر سیر

مرحله اول

اولین نکته در تهیه پودر سیر انتخاب سیرهای درشت و با کیفیت است که به طور کامل رسیده باشند. اگر از سیرهای کوچک و نارس برای تهیه پودر سیر استفاده شود احتمال اینکه در پایان کار پودر سیر چسبناک شود بسیار زیاد است.

مرحله دوم

اگر از سیر تازه می خواهید استفاده کنید ابتدا باید سیرها را خشک کنید، برای این منظور هر سیر را به ۳ یا ۴ ورقه تبدیل کنید و داخل یک سینی بزرگ بچینید. حالا سینی را مقابل نور خورشید قرار دهید تا سیرها به طور کامل خشک شوند.

مرحله سوم

نکته مهم در مورد خشک کردن سیرها با نور خورشید این است که با توجه به قدرت نور خورشید زمان خشک شدن سیرها متغیر است. به طور معمول خشک کردن سیر در زیر نور خورشید حدود ۲ تا ۵ روز به طول می انجامد.

مرحله چهارم

البته اگر می خواهید پودر سیر را یک روزه و فوری درست کنید می توانید از فر استفاده کنید، به این صورت که فر را در پایین درجه قرار دهید و سیرها را داخل سینی فر بچینید و داخل فر قرار دهید. البته اگر فر زیادی داغ شود رنگ سیرها را قهوه ای می کند.

مرحله پنجم

هر زمانی که فر زیاد داغ شد باید آنرا خاموش کنید و مجددا یکی دو ساعت بعد روشن کنید تا سیرها به صورت یکدست خشک شوند. زمانی که سیرها به طور کامل خشک شدند باید بلافاصله آنها را داخل آسیاب بریزیم و پودر کنیم.

مرحله ششم

اگر سیرها پس از خشک شدن سریعا آسیاب نشوند رطوبت محیط را جذب می کنند و دیگر به خوبی آسیاب نمی شوند. نکته دیگر اینکه حتما پودر سیر را داخل ظرف درب دار محکم در یخچال نگهداری کنید تا برای مدت طولانی تری عطر و طعم آن حفظ شود.

نکات طرز تهیه پودر سیر

رنگ پودر سیر

اگر تمایل دارید رنگ پودر سیر شما در پایان روشن تر باشد، باید یک نکته مهم را رعایت کنید. اگر برای خشک کردن سیر از فر استفاده می کنید، حتما فر را روی کمترین درجه قرار دهید و اجازه دهید سیرها در زمان طولانی تری خشک شوند تا در پایان پودر سیری خوشرگ و برفی داشته باشید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 27 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.