طرز تهیه ترشی لبو تنها با طعم و رنگ فوق العاده جذاب

طرز تهیه ترشی لبو تنها

ترشی لبو تنها , طرز تهیه ترشی لبو تنها , دستور ترشی لبو تنها

ترشی لبوی تنها یکی از انواع ترشی های خاص و خوشرنگ فصل پاییز است که برای سفره آرایی و دورچین غذا بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لبو تنها در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی لبو
لبو۱ کیلو گرم
شیره یا شکر۴ قاشق غذاخوری
رب انار۴ قاشق غذا خوری
سرکه۲ لیوان

طرز تهیه ترشی لبو تنها

مرحله اول

برای تهیه ترشی لبو خوشمزه و خوش رنگ در ابتدای کار لبو را تمیز می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی لبو ها را بگیرد آب اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی لبو ها پخت، آن ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس بلافاصله درون آب و یخ قرار می دهیم تا پوست آن ها راحت جدا شود. در ادامه پس از گذشت ۱۰ دقیقه لبو ها را از آب و یخ خارج می کنیم.

مرحله سوم

حالا پوست لبو را جدا می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس برش های لبو را درون آن می ریزیم. در ادامه سرکه را روی لبو ها می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه شیره را همراه با رب انار (آموزش درست کردن رب انار خانگی) به لبو ها اضافه می کنیم، سپس به آرامی مخلوط می کنیم تا رب انار و شیره با سرکه مخلوط شود. در ادامه یک شیشه درب دار مناسب انتخاب می کنیم، سپس آن را می شوییم.

مرحله پنجم

حالا درون شیشه را با دستمال به طور کامل خشک می کنیم. در ادامه برش های لبو را درون شیشه می ریزیم، سپس از مخلوط سرکه روی لبو ها می ریزیم تا سرکه روی لبو را بگیرد. در ادامه ترشی لبو را در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

در نهایت اجازه می دهیم ترشی لبو به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال یا جای خنک بماند تا کاملا برسد. در ادامه پس از گذشت این زمان ترشی لبو آمادست و می توانید همراه با پلو و آبگوشت میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 21 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.