طرز تهیه مربای انجیر خشک خوشمزه و مجلسی به روش فوری

طرز تهیه مربای انجیر خشک

مربای انجیر خشک , طرز تهیه مربای انجیر خشک , دسترو پخت مربای انجیر خشک درسته

مربا یکی از شیرینیجاتی است که برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. مربا معمولا از میوه های مختلف تهیه می شود. مربای انجیر از انجیر تازه بدست می آید. اما در فصولی که انجیر تازه در دسترس نیست می توان این مربا را با انجیر خشک نیز تهیه نمود. انجیر خواص زیادی دارد. یکی از خواص معروف آن استفاده از انجیر و شربت آن برای یبوست و گلو درد و سرفه است. می توان با دستور ساده زیر این مربا را تهیه و به جای شربت آماده انجیر برای درمان یبوست استفاده نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای انجیر خشک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای انجیر خشک
انجیر خشک۱۰۰ گرم
عسل۱ قاشق غذا خوری
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مربای انجیر خشک

مرحله اول

برای تهیه مربای خوشمزه و فوری با انجیر خشک در ابتدای کار، انجیر های خشک را به خوبی می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه مقداری آب داغ روش انجیرها می ریزیم و آنها را کنار می گذاریم تا خیس بخورند.

مرحله دوم

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه انجیرها به خوبی نرم می شوند. در ادامه انجیرها را آبکشی می کنیمف سپس داخل غذاساز یا میسکر می ریزیم و چند پالس می زنیم تا انجیرها یکدست شوند. حالا عسل و آبلیمو را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مجددا چند پالس می زنیم تا مواد مربا کاملا یکدست شوند. له شدگی مربا به خودمان بستگی دارد و می توانیم انرا به صورت کامل پوره کنیم. در پایان مربا را داخل شیشه درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 17 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.