طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی خوشمزه و مجلسی به روش مشهدی

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی فوری ترکیه تند لیته بندری با رب گوجه فرنگی و فلفل xvc jidi jvad i tvk d

ترشی گوجه فرنگی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی گوجه
گوجه فرنگی۶ کیلوگرم
کرفس۱ دسته
هویج۱ کیلوگرم
گل کلم۲ عدد متوسط
سیر۲۰۰ گرم
فلفل تند۲۰۰ گرم
سرکه۶ لیوان
نمک۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ترشی گوجه

مرحله اول

برای تهیه ترشی گوجه مشهدی ابتدا کرفس، هویج، گلم کلم، سیر، فلفل سبز تند را به صورت نگینی ریز و یکدست خرد می کنیم، سپس به خوبی می شوییم و داخل آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله دوم

برای اینکه مواد ترشی به خوبی خشک شوند، بهتر است انها را از شب قبل خرد کنیم و پس از شستشو کنار بگذاریم تا رطوبت شان به طور کامل گرفته شود. در ادامه یک قابلمه مناسب را نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه آب موجود در قابلمه به نقطه جوش رسید، گوجه فرنگی ها را درون کیسه فریزر قرار می دهیم و درون آب جوش قرار می دهیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه گوجه فرنگی ها را از آب جوش خارج می کنیم و به راحتی پوست شان را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه پوست گوجه فرنگی ها را گرفتیم، آنها را داخل میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و پوره می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی پوره شده را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و به مدت ۱۵ دقیه می جوشانیم، سپس سرکه را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه سرکه را اضافه کردیم، ۱۵ دقیقه دیگر صبر می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه نمک و سبزیجات ترشی را اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله صبر می کنیم تا ترشی خنک شودف سپس آنرا درون ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم و یک روز در محیط آشپزخانه قرار می دهیم، سپس به مدت ۱۴ روز در یخچال قرار می دهیم تا ترشی آماده مصرف شود.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 25 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazishadi

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.