طرز تهیه ترشی یونانی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه ترشی یونانی

طرز تهیه ترشی یونانی با گل کلم مدیترانه ای نی نی سایت xvc jidi jvad d khkd

ترشی یونانی یکی از انواع ترشی های خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی یونانی
زیتون شور۲ پیمانه
گل کلم۳ پیمانه
فلفل دلمه رنگی۱ پیمانه
قارچ دکمه ای۲ پیمانه
موسیر½ پیمانه
سیر۱۰ حبه
فلفل سبز تند½ پیمانه
هویج۱ پیمانه
ذرت کوچک۱ پیمانه
روغن زیتون۱ پیمانه
سرکه۱٫۵ پیمانه
نمک۲ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
سیاه دانه۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه ترشی یونانی

مرحله اول

برای تهیه ترشی یونانی مجلسی ابتدا زیتون های سبز و سیاه را صاف می کنیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس گل کلم و فلفل دلمه ای را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه قارچ داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۲ پیمانه آب و نصف پیمانه سرکه به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سبزیجات کمی نرم شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و سبزیجات را خارج می کنیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله موسیر، سیر، فلفل تند و هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس ذرت اسلایس شده را اضافه می کنیم. در ادامه زیتون ها را به همراه گل کلم، قارچ دکمه ای و فلفل دلمه ای اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روغن زیتون را به همراه سرکه، نمک، فلفل قرمز، زردچوبه و سیاه دانه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، حالا یک ظرف شیشه ای مناسب انتخاب می کنیم و با دستمال رطوبت انرا خشک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد ترشی را که مخلوط کرده بودیم، داخل ظرف شیشه ای می ریزیم و درب انرا محکم می بندیم تا هوا وارد ظرف نشود. در اخر ترشی را به مدت ۲ هفته در یخچال نگهداری می کنیم تا آماده شود، سپس می توانیم انرا مصرف کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که برای اینکه ترشی کپک نزند باید تمام مواد ترشی را یک با یک پس از خرد کردن روی دستمال حوله ای بچینیم تا رطوب شان به طور کامل گرفته شود، سپس با هم مخلوط کنیم و چاشنی ها را اضافه کنیم.

مرحله هفتم

نکته دیگری که حتما باید رعایت شود این است که زمانی که مواد ترشی را در ظرف شیشه ای ریختید حتما باید سرکه یک بند انگشت بالاتر از مواد ترشی باشد، اگر اینطور نبود به اندازه ای که نیاز است باید سرکه اضافه کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 12 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/banooye_khone

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.