طرز تهیه ترشی مخلوط با لبو خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ترشی مخلوط با لبو

طرز تهیه ترشی مخلوط با لبو , دستور تهیه ترشی مخلوط با لبو

ترشی مخلوط با لبو یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مجلسی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی مخلوط با لبو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی مخلوط با لبو
گل کلم۳۰۰ گرم
خیار بوته ای۲ عدد
هویج۲ عدد
لبو۲ عدد
کرفس۳۰۰ گرم
فلفل دلمه ای سبز½ فلفل دلمه ای
سبزیجات معطر۱ لیوان
سرکه کاراملیبه مقدار کافی
نمک، تخم گشنیز و سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی مخلوط با لبو

مرحله اول

برای طرز تهیه ترشی مخلوط با لبو خوشمزه در ابتدای کار گل کلم را به ابعاد درشت خرد کرده، سپس می شوییم و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا خیار، هویج، لبو، کرفس و فلفل دلمه ای را می شوییم.

مرحله دوم

پس از خشک شدن سبزیجات، پوست هویج و لبو را جدا کرده، سپس آنها را به ابعاد درشت خرد می کنیم. در ادامه سبزیجات معطر (شوید، جعفری، گشنیز و برگ کرفس) را به خوبی شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا خشک شوند.

مرحله سوم

زمانی که سبزیجات معطر کاملا خشک شدند، آنها را به صورت متوسط خرد می کنیم، سپس به همراه گل کلم، خیار، هویج، لبو، کرفس و فلفل دلمه ای را درون یک ظرف مناسب می ریزیم. حالا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مقداری تخم گشنیز و سیاهدانه به ظرف حاوی مواد اضافه کرده، سپس به اندازه ای که روی مواد ترشی را کاملا بپوشاند، سرکه می افزاییم. حالا مواد ترشی را به خوبی مخلوط کرده تا سرکه به خورد مواد برود.

مرحله پنجم

در این مرحله درب ظرف را می بندیم، سپس ترشی مخلوط را به مدت ۸ الی ۱۰ روز در فضای آشپزخانه نگهداری می کنیم تا ترشی کاملا برسد. پس از گذشت این زمان ظرف را درون یخچال قرار نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت ترشی مخلوط با لبو را به همراه انواع غذاها از جمله ماکارونی، دمپختک و قرمه سبزی سرو می کنیم. توجه داشته باشید نیازی به پخت مواد ترشی نیست و این ترشی به مدت ۴ تا ۵ ماه درون یخچال ماندگاری دارد. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 19 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.