طرز تهیه مربای لبو خوشمزه و مجلسی با رنگ بسیار جذاب

طرز تهیه مربای لبو

طرز تهیه مربای لبو قرمز رنده شده تصویری به شکل گل رز با شیره انگور و انار مرحله به مرحله

مربای لبو یکی از سنتی ترین مرباهای ایرانی است که رنگی بسیار جذاب دارد و طعم آن نیز می تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای لبو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای لبو
لبو (چغندر قرمز)۱ کیلوگرم
شکر۶ لیوان
آب۲ لیوان
آب لیمو۱ قاشق غذاخوری
گلاب¼ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه مربای لبو

مرحله اول

برای تهیه مربای لبوی خوشرنگ در ابتدای کار لبوها را به خوبی می شوییم، سپس پوست می گیریم. در ادامه لبوها را به صورت نگینی متوسط خرد می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که شکل و ظاهر مربا سلیقه ای است و می توانیم به سلیقه خود لبوها را قالب بزنیم یا رنده کنیم. در ادامه آب را به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله سوم

پس از اینکه آب جوش آمد، کف های روی سطح آب را با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم. توجه داشته باشید که اگر کف های روی سطح آب را جمع نکنیم در پایان رنگ مربا کمی تیره و کدر می شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه تمام کف های روی سطح آب را جمع کردیم، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم لبو ۳۰ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان شکر را به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت را روی کمترین درجه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ۲ ساعت زمان می دهیم تا مربا با حرارت بسیار کم جا بیفتد، در حین پخت مربا هر چند یک بار باید آنرا کمی هم بزنیم. پس از گذشت این زمان گلاب را به همراه وانیل اضافه می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

حالا آب لیمو ترش را اضافه می کنیم تا از شکرک زدن مربا جلوگیری شود. در نهایت اجازه می دهیم مربا در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود، سپس آنرا درون ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 14 دی 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه مربای ازگیل خوشمزه و ساده به روش شمالی

طرز تهیه مربای ازگیل خوشمزه و ساده به روش شمالی

طرز تهیه مربای ازگیل مربای ازگیل یکی ار انواع مرباهای خوشمزه شمال کشورمان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای …

طرز تهیه سس ماست خوشمزه و رژیمی به روش رستورانی

طرز تهیه سس ماست خوشمزه و رژیمی به روش رستورانی

طرز تهیه سس ماست برای غذاهای مختلف سس های مختلفی وجود دارد. یکی از این سس ها، سس ماست است. این سس برای افرادی که منع مصرف مایونز دارند، یا افرادی که …

طرز تهیه چاشنی قورمه سبزی خوشمزه با فرمول رستورانی

طرز تهیه چاشنی قورمه سبزی خوشمزه با فرمول رستورانی

طرز تهیه چاشنی قورمه سبزی چاشنی قورمه سبزی یکی از انواع طعم دهنده های خورش قورمه سبزی است که ار ترکیب ادویه ها و سبزیجات معطر تهیه می شود، برای مشاهده آموزش …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.