طرز تهیه ترشی مخلوط با تمرهندی خوشمزه و ساده خانگی

طرز تهیه ترشی مخلوط با تمرهندی

طرز تهیه ترشی مخلوط با تمرهندی , دستور پخت ترشی مخلوط با تمرهندی

ترشی مخلوط با تمرهندی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانیان است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی مخلوط با تمرهندی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی مخلوط با تمرهندی
گل کلم۵۰۰ گرم
کرفس۲۰۰ گرم
هویج۲۰۰ گرم
سیر۵ حبه
سبزی معطر تازه۱ لیوان
تمرهندی½ بسته
رب انار۲ قاشق غذاخوری
سرکه کاراملی۱٫۵ لیوان
نمک، پودر تخم گشنیز و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی مخلوط با تمرهندی

مرحله اول

برای تهیه ترشی مخلوط با تمر هندی خوشمزه در ابتدای کار گل کلم را به ابعاد ریز خرد کرده، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. حالا کرفس، هویج و سیر را می شوییم.

مرحله دوم

در ادامه کرفس، هویج و سیر را به ابعاد ریز خرد کرده، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا سبزیجات معطر (مرزه، شوید، گشنیز و جعفری) را می شوییم و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج و خشک شوند.

مرحله سوم

لازم به ذکر است بدانید تمام مواد ترشی باید خشک و بدون رطوبت باشند در غیر این صورت ترشی کپک می زند. حالا سبزیجات معطر را به صورت ریز خرد کرده و به همراه گل کلم خرد شده به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا تمرهندی را با سرکه کاراملی مخلوط کرده و از صافی رد می کنیم تا عصاره تمرهندی حاصل شود. در ادامه رب انار را با تمرهندی مخلوط کرده و به همراه مقداری نمک درون کاسه روی مواد ترشی می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری پودر تخم گشنیز، فلفل سیاه، فلفل قرمز و سیاهدانه به کاسه اضافه کرده، سپس مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک ظرف درب دار مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله ترشی را درون ظرف ریخته، سپس درب آنرا محکم می بندیم تا از ورود هوا درون آن جلوگیری کنیم. در نهایت ترشی را به مدت ۷ الی ۸ روز در محیط آشپزخانه نگهداری می کنیم تا ترشی برسد. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 19 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.