طرز تهیه مربای به رنده شده به صورت ساده و خانگی

طرز تهیه مربای به رنده شده

طرز تهیه مربای به نگینی فیلم طرز تهیه مربای به رنده شده مربای به رنده شده مجلسی طرز تهیه مربای به رنده شده با شیره انگور مربای به رنده شده نی نی سایت طرز تهیه مربای به رنده شده با گردو

مربای به رنده شده یکی از انواع رسپی های مربای به است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای به رنده شده در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای به رنده شده
به۱ کیلوگرم
شکر۹۰۰ گرم
جوهر لیمو۱ قاشق مرباخوری
آب۳ پیمانه
هل۴ عدد

طرز تهیه مربای به رنده شده

مرحله اول

برای تهیه مربای به رنده شده ابتدا به ها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا خشک شوند. در ادامه به ها را به صورت ۴ قاچ خرد می کنیم و قسمت های اضافی وسط شان را خارج می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله به ها را نسبت به سلیقه خود با رنده ریز یا درشت رنده می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای آب به قابلمه اضافه می کنیم که روی به های رنده شده را بپوشاند، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا صبر می کنیم تا به ها کمی نرم شوند، سپس شکر را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به طور کامل درون آب حل شود. در ادامه باید صبر کنیم تا شربت مربا بجوشد و به غلظت مناسب برسد یا همان قوام برسد.

مرحله چهارم

برای اینکه متوجه شویم شربت مربا به قوام رسیده، ۱ قاشق از شربت مربا بر می داریم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود، سپس آنرا بین دو انگشت خود تست می کنیم. اگر شربت بین دو انگشت کش بیاید، مربا آماده است.

مرحله پنجم

پس از اینکه مربا به قوام رسید، جوهر لیمو را اضافه کرده و درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم. در ادامه حرارت زیر قابلمه را روی کمترین درجه قرار داده و صبر می کنیم تا رنگ مربا خوشرنگ و رنگش مایل به قرمز شود.

مرحله ششم

پس از اینکه مربا کاملا غلیظ شد و تغییر رنگ داد، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت در فضای آشزخانه بماند. در نهایت مربا را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 21 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.