طرز تهیه سوپ جو پرک رستورانی با طعم فوق العاده خوشمزه

طرز تهیه سوپ جو پرک

طرز تهیه سوپ جو پرک رستورانی طرز تهیه سوپ جو پرک برای سرماخوردگی طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ طرز تهیه سوپ جو پرک با شیر و خامه و قارچ طرز تهیه سوپ جو پرک برای کودک طرز تهیه سوپ جو پرک بدون مرغ طرز تهیه سوپ جو پرک ساده

سوپ جو پرک یکی از انواع سوپ های خوشمزه و ساده بین المللی است که معمولا در رستوران ها به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ جو پرک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جو پرک۱ پیمانه
سینه مرغ½ سینه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
هویج۱ عدد بزرگ
سبزی سوپی۴ قاشق غذاخوری
زرشک۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ جو پرک

مرحله اول

برای تهیه سوپ جو پرک خوشمزه ابتدا جو پرک را به خوبی می شوییم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه مقداری روغن مایع به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و تفت دادن را چند دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا پیاز و ادویه ها با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا سینه مرغ را به همراه جو پرک به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس ۵ لیوان آب جوش به قابلمه می افزاییم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. در ادامه کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم مرغ بپزد. پس از اینکه مرغ نیم پز شد، هویج را پوست گرفته و با رنده متوسط رنده می کنیم، سپس به قابلمه می افزاییم. پس از اینکه مرغ پخت، آنرا از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوشت مرغ را به صورت ریش ریش خرد کرده و مجددا به قابلمه می افزاییم. در ادامه رب گوجه فرنگی را در یک تابه کوچک با کمی روغن تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم سوپ جا بیفتد، سپس سبزی سوپی را به صورت ریز خرد کرده و به همراه زرشک، نمک و آب لیمو ترش به قابلمه می افزاییم. در نهایت سوپ را پس از اینکه جا افتاد، در ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 22 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.