طرز تهیه ترشی مخلوط قیسی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه ترشی مخلوط قیسی

طرز تهیه ترشی مخلوط قیسی , دستور تهیه ترشی مخلوط قیسی

ترشی مخلوط قیسی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مجلسی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی مخلوط قیسی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی مخلوط قیسی
گل کلم۵۰۰ گرم
خیار بوته ای۵ عدد
هویج۲ عدد
موسیر خشک۱۰۰ گرم
سیر۱۰ حبه
قیسی۲۰۰ گرم
فلفل سبز تند۲ عدد
سرکه۴ لیوان
زردچوبه½ قاشق مرباخوری
نمک و سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی مخلوط قیسی

مرحله اول

برای تهیه ترشی مخلوط قیسی خوشمزه در ابتدای کار قیسی و موسیر را می شوییم، سپس درون ۲ کاسه حاوی آب به صورت جداگانه می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ الی ۳ ساعت درون آب بمانند تا کاملا نرم شوند.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان موسیر و قیسی را درون آبکش ریخته، سپس روی یک پارچه نخی پهن می کنیم تا کاملا خشک شوند. در ادامه گل کلم را به ابعاد دلخواه خرد کرده، سپس می شوییم و درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

حالا هویج ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس به صورت حلقه ای خرد کرده و به همراه گل کلم درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۱ لیوان آب و ۱ قاشق غذاخوری نمک به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم گل کلم و هویج که نسبت به باقی مواد ترشی بافت سفت تری دارند کمی به جوشند تا اندکی نرم شود. زمانی که بافت شان کمی نرم شد، آنها را درون آبکش می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم گل کلم و هویج کاملا خشک شوند. در ادامه سیر، فلفل سبز تند و خیار بوته ای را شسته و پس از خشک کردن به ابعاد دلخواه خرد می کنیم، سپس به همراه قیسی و موسیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله گل کلم و هویج را به همراه زردچوبه و مقداری نمک به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا به اندازه که روی مواد را کاملا بپوشاند به کاسه سرکه می افزاییم.

مرحله هفتم

حالا ظرف های مورد نظرمان را به خوبی می شوییم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم تا کاملا خشک و عاری از رطوبت شوند. در ادامه ترشی را درون ظرف ریخته و به مدت ۲۵ تا ۳۰ روز در دمای محیط نگهداری می کنیم.

مرحله هشتم

پس از گذشت این مدت زمانی، که برگ های قیسی کاملا نرم و له شدند، درب ظرف را باز کرده و ترشی را به همراه غذای دلخواه سرو می کنیم. این نوع ترشی به مدت ۵ الی ۴ ماه در یخچال ماندگاری دارد. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 15 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.