طرز تهیه خوراک سبزیجات تنوری خوشمزه به روش یونانی

طرز تهیه خوراک سبزیجات تنوری

طرز تهیه خوراک سبزیجات در سولاردام طرز تهیه خوراک سبزیجات با کلم بروکلی طرز تهیه خوراک سبزیجات با مرغ طرز تهیه سینی سبزیجات پخته طرز تهیه خوراک سبزیجات بخارپز طرز تهیه بشقاب سبزیجات مجلسی طرز تهیه خوراک سبزیجات با قارچ طرز تهیه سبزیجات پخته

خوراک سبزیجات تنوری از غذاهای معروف بین المللی است که معمولا به صورت رژیمی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک سبزیجات تنوری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
کدو سبز۱ عدد
بادمجان۱ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد بزرگ
فلفل دلمه ای۲ عدد
روغن مایع۵ قاشق سوپخوری
سیر۱ حبه
اوریگانو یا پودر آویشنبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
 پوره گوجه فرنگی۲ تا ۳ عدد گوجه
جعفریبرای تزئین

طرز تهیه خوراک سبزیجات تنوری

مرحله اول

برای تهیه خوراک سبزیجات تنوری خوشمزه ابتدای کار پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت حلقه ای به ضخامت نیم سانتی متر برش می زنیم. در ادامه کدو سبز را به همراه گوجه فرنگی و بادمجان می شوییم.

مرحله دوم

حالا کدو سبز را به همراه گوجه فرنگی و بادمجان به صورت حلقه ای به ضخامت نیم سانتی متر برش می زنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس به صورت نواری نازک خرد می کنیم. در ادامه برش های بادمجان را درون آب نمک قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۱۵ دقیقه درون آب نمک بمانند تا تلخی احتمالی آن ها گرفته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان بادمجان ها را آبکشی می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود.

مرحله چهارم

حالا پوره گوجه فرنگی را آماده می کنیم، برای این منظور گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا گوجه فرنگی کاملا پوره شود و پس از آن پوره را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بیاید.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیر را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به همراه پودر آویشن، نمک، فلفل سیاه و اوریگانو به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم پوره گوجه فرنگی به غلظت مطلوب برسد.

مرحله ششم

حالا پس از آن که سس پوره گوجه فرنگی غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه مقداری از سس پوره گوجه فرنگی را به صورت پخش درون سینی فر می ریزیم و سبزیجات خرد شده را به صورت یکی در میان درون سینی فر می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و روغن مایع روی آن می ریزیم، سپس باقی مانده سس پوره گوجه فرنگی به صورت پخش روی سبزیجات می ریزیم و فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار  داده و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله هشتم

حالا روی سینی را با ورق فویل می پوشانیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم خوراک سبزیجات به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت ۱۵ دقیقه ورق فویل را جدا می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم خوراک سبزیجات ۱۵ دقیقه دیگر درون فر بماند تا سبزیجات کاملا پخته و گریل شوند. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم و روی خوراک می ریزیم و با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 16 اردیبهشت 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکو پیازچه خوشمزه و فوری به روش سنتی رشتی

طرز تهیه کوکو پیازچه خوشمزه و فوری به روش سنتی رشتی

طرز تهیه کوکو پیازچه کوکوی پیازچه یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که خیلی فوری آماده می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی …

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه خورش قیمه با مرغ خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا می دانید خورش قیمه …

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی یا کارتوفل، غذای خوشمزه آلمانی

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی یا کارتوفل، غذای خوشمزه آلمانی

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی پنکیک سیب زمینی یا کارتوفل سیب زمینی یک از غذاهای ساده و خوشمزه کشور آلمان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پسته …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.