طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات رژیمی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات رژیمی در فر ساده مجلسی قفقازی o vh lvy sfcd hj

خوراک مرغ و سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

برای تهیه خوراک مرغ و سبزیجات مجلسی، ابتدا سبزیجات شامل سیب زمینی، هویج، فلفل دلمه‌ای، کدو سبز، و قارچ را خرد کرده و به ترتیب با روغن زیتون سرخ می‌کنیم. سپس، پیاز را نگینی خرد کرده و نرم می‌کنیم. مرغ را با ادویه‌جات تفت داده و پس از پخت با سبزیجات مخلوط می‌کنیم. رب گوجه فرنگی را با آب لیمو ترش تفت داده و به مخلوط مرغ و سبزیجات اضافه می‌کنیم. پس از طعم‌دار کردن نهایی، خوراک را سرو می‌کنیم.

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۲ عدد کامل
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
هویج۱ عدد بزرگ
قارچ۲۰۰ گرم
کدو سبز۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد متوسط
پیاز۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و پودر سیربه مقدار کافی
تخم گشنیز و پودر گوجهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات

مرحله 1: آماده‌سازی سبزیجات

برای شروع، سبزیجات شامل سیب زمینی، هویج، فلفل دلمه‌ای، کدو سبز، و قارچ را به اندازه‌های دلخواه خرد کنید. توجه داشته باشید که اندازه خرد کردن سبزیجات بر زمان پخت آن‌ها تأثیر می‌گذارد. هر کدام از سبزیجات را به نوبت و با استفاده از روغن زیتون در تابه‌ای جداگانه سرخ کنید تا طلایی و معطر شوند.

مرحله 2: مخلوط کردن سبزیجات

پس از سرخ شدن، همه سبزیجات را درون یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. این کار باعث می‌شود طعم‌ها به خوبی با هم ترکیب شوند. سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و با کمی روغن زیتون در تابه‌ای جداگانه تفت دهید تا نرم و شفاف شود.

مرحله 3: آماده‌سازی مرغ

گوشت مرغ را به تکه‌های کوچک برش داده و با مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، تخم گشنیز، و پودر گوجه فرنگی به تابه اضافه کنید. تکه‌های مرغ را به خوبی تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند و عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله 4: پخت مرغ

پس از تفت دادن مرغ با ادویه‌جات، درب تابه را گذاشته و اجازه دهید مرغ با حرارت ملایم و در آب خودش به آرامی بپزد. این کار باعث می‌شود مرغ نرم و آبدار شود.

مرحله 5: اضافه کردن سبزیجات به مرغ

پس از اینکه مرغ به خوبی پخت، سبزیجات سرخ شده را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی از مرغ و سبزیجات حاصل شود.

مرحله 6: تهیه سس گوجه فرنگی

در تابه‌ای جداگانه، رب گوجه فرنگی را با کمی روغن زیتون تفت دهید تا رنگ آن باز شود و عطر آن آزاد شود. سپس آب لیمو ترش را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا سس یکدستی به دست آید.

مرحله 7: اضافه کردن سس به مخلوط مرغ و سبزیجات

سس گوجه فرنگی و آب لیمو ترش را به تابه حاوی مرغ و سبزیجات اضافه کنید. کل مخلوط را به خوبی هم بزنید تا سس به طور یکنواخت با سایر مواد ترکیب شود.

مرحله 8: طعم‌دار کردن نهایی

در این مرحله، به خوراک خود طعم نهایی را با اضافه کردن نمک، فلفل، و سایر ادویه‌های دلخواه بدهید. مواد را برای چند دقیقه دیگر با هم مخلوط کنید تا طعم‌ها به خوبی با هم تلفیق شوند.

مرحله 9: سرو کردن

خوراک مرغ و سبزیجات آماده شده را در ظرف مورد نظرتان بکشید و داغ سرو کنید. این خوراک را می‌توانید با برنج سفید یا نان تازه سرو کنید تا یک وعده غذایی کامل و رضایت‌بخش داشته باشید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 10 اسفند 1402
مطالب مرتبط
طرز تهیه حلوای به خوشمزه و مجلسی به روش سنتی شمالی

طرز تهیه حلوای به خوشمزه و مجلسی به روش سنتی شمالی

طرز تهیه حلوای به حلوای به یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه سیب زمینی پیتزایی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه سیب زمینی پیتزایی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه سیب زمینی پیتزایی سیب زمینی یکی از مواد غذایی است که طرفداران زیادی دارد. از دیر باز سیب زمینی ذغالی و کباب شده همیشه مورد توجه بوده است. در زندگی …

طرز تهیه بلال یا ذرت کبابی خوشمزه و مخصوص به روش بیرونی

طرز تهیه بلال یا ذرت کبابی خوشمزه و مخصوص به روش بیرونی

طرز تهیه بلال بلال یا ذرت کبابی یکی از انواع میان وعده های خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.