طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه و ساده با خمیر آماده یا خانگی

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ با خمیر آماده بدون فر بدون قارچ ساده در ماهیتابه خانگی در توستر ایتالیایی تنوری

پیتزا مرغ و قارچ یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سس کچاپ یا سس پیتزا۲ قاشق غذاخوری
خمیر پیتزا۲ عدد
پنیر پیتزا۴۰۰ گرم
آویشننصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت پیتزا مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه انواع پیتزا اولین کاری که باید انجام دهیم آماده کردن خمیر پیتزا است، به سلیقه خود می توانید خمیر پیتزا را به صورت حاضری یا خانگی تهیه کنید. برای داشتن پیتزای خوشمزه تر آماده کردن خمیر پیتزا به روش خانگی توصیه می شود.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب ، پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریع به جوش بیاید، پس از اینکه آب جوش آمد حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم.

مرحله سوم

حدود ۳۰ دقیقه زمان برای پخت کامل و تمام شدن آب درون قابلمه لازم است. حتما اجازه دهید آب مرغ به طور کامل به خورد مرغ برود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. پس از اینکه مرغ کمی سرد شد آنرا به صورت نگینی یا ریش ریش خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فلفل دلمه را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقدار خیلی کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کیم نرم شود، در ادامه قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده ( یک چهارم از قارچ را نگه می داریم ) و به فلفل دلمه ای اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا قارچ را به همراه فلفل دلمه ای چند دقیقه تفت می دهیم تا قارچ آب بیندازد و آب اضافی موجود در تابه تبخیر شود. پس از اینکه آب موجود در تابه تبخیر شد ممرغ های خرد شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از دو دقیقه تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. حالا خمیر های پیتزا را داخل ظرف مخصوص پیتزا قرار می دهیم و روی هر خمیر پیتزا ۱ قاشق غذاخوری از سس کچاپ یا سس پیتزا می ریزیم و روی سطح خمیر پخشش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کمی پنیر پیتزا روی سس می ریزیم و روی سطح کار پخش می کنیم. حالا از مخلوط مرغ و قارچ روی پنیر پیتزا می ریزیم و در پاین روی سطح پیتزا را با پنیر پیتزا پر می کنیم. قارچ هایی که نگه داشتیم را روی سطح پنیر با ترتیب زیبا می چینیم.

مرحله هشتم

فلفل دلمه ای رنگی هم باعث زیباتر شدن پیتز می شود. حالا پیتزاها را داخل فر که از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه اماده شوند. برای طلایی شدن پنیر روی پیتزاها هم دو دقیقه گریل را روشن می کنیم.

نکات پخت پیتزا قارچ و مرغ

خمیر پیتزا در منزل

همانطور که در بالا اشاره کردیم، یکی از مهم ترین دلایل خوشمزه شدن پیتزا نان آن می باشد و بهترین نان برای تهیه پیتزا خمیر پیتزای خانگی می باشد. در صورت تمایل برای تهیه خمیر پیتزای خوشمزه خانگی توصیه می کنیم آموزش زیر را مطالعه نمایید.

پیتزا قارچ و مرغ روی نان باگت

یکی از روش های تهیه پیتزا قارچ و مرغ به صورت کاملا فوری استفاده از نان باگت به جای خمیر پیتزا می باشد. با این روش پیتزای ما به سرعت در کمتر از ۳۰ دقیقه آماده سرو است. برای تهیه این پیتزا توصیه می کنیم دستور زیر را مطالعه نمایید.

پیتزا قارچ و مرغ کیکی

شاید تمایل داشته باشید این پیتزای خوشمزه را به صورتی کیک درست کنید تا علاوه بر طعم خوبش ظاهرش نیز مجلسی تر شود. در مطلب زیر می توانید روش پخت پیتزا به صورت کیک را مشاهده نمایید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مواد داخل کیک را با مواد این پیتزا تغییر دهید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 3 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.