طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات خوشمزه با هویج و سیب زمینی

طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات

طرز تهیه خوراک گوشت چرخ کرده با سبزیجات رژیمی و سیب زمینی و هویج تکه ای در فر o vh   aj  sfcd hj

خوراک گوشت و سبزیجات یکی از انواع غذاهای بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
سیب زمینی۵۰۰ گرم
هویج۲ عدد متوسط
آب گوشت۲ پیمانه
سیر ۳ حبه
پیاز۱ عدد بزرگ
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خوراک گوشت و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه خوراک گوشت و سبزیجات خوشمزه ابتدا گوشت را به قطعات کوچک مانند گوشت خورشتی تقسیم می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و گوشت را به همراه مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد، سیر و پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه سیر و پیاز طلایی شدند، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه ادویه ها را به خوبی تفت دادیم، سیب زمینی و پیاز را به صورت نگینی یا حلقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. حالا سیب زمینی و هویج را چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند و هنگام پخت له نشوند.

مرحله چهارم

در این مرحله آب گوشت را به تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا مواد خوراک به مدت ۲ ساعت با حرارت بسیار ملایم بپزند. در صورتی که آب گوشت نداشته باشیم می توانیم از عصاره گوشت و آب جوش استفاده کنیم.

مرحله پنجم

نکته مهم در مورد این خوراک این است که در زمان سرو نباید آبکی باشد و باید آب درون تابه تقریبا به طور کامل کشیده شده باشد. البته در صوت تمایل می توانیم خوراک را به همراه کمی آب سرو کنیم که سلیقه ای می باشد.

مرحله ششم

در ۱۵ دقیقه پایانی پخت نمک و فلفل سیاه خوراک را اندازه می کنیم، سپس آب لیمو ترش را به همراه مقداری جعفری خرد شده به خوراک اضافه می کنیم. پس از اینکه خوراک آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 15 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.