طرز تهیه کباب تابه ای مرغ خوشمزه و مخصوص به صورت نرم و آبدار

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ

 طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی فوت و فن علت سفت شدن اموزش تصویری سس کالری fhfh jhfi hd lvy

کباب تابه ای مرغ یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی طبخ می شود. این کباب خوشمزه یک غذای فوری است که علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد، خیلی سریع آماده می شود و نیاز به وقت زیادی ندارد. این کباب خوشمزه را می توانیم به صورت ساده درست کنیم، یا اینکه از مواد و سبزیجات دلخواه خود در تهیه آن استفاده کنیم. مثلا در برخی دستورها می توانیم مقدار مرغ را کمتر کنیم و به جای آن از مواد غذایی مثل سویا یا سیب زمینی استفاده کنیم تا کباب تابه ای مرغ اقتصادی تری داشته باشیم. برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴ تکه
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۲ حبه
فلفل دلمه ای۱ عدد
کره۴۰ گرم
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
سماق قرمز۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۳ قاشق غذاخوری
پاپریکا و ادویه مرغبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کباب تابه ای مرغ

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای مرغ رستورانی ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به یک کاسه مناسب و جادار منتقل می کنیم. در ادامه سیرها را هم رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل دلمه ای را با رنده ریز رنده می کنیم و به همراه کره ذوب شده، آب لیمو ترش، زعفران دم کرده، سماق قرمز، پاپریکا، ادویه مرغ، نمک و فلفل سیاه به کاسه می افزاییم. در صورت تمایل ادویه های مورد پسند خود را نیز اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا گوشت مرغ را چرخ می کنیم و به همراه پودر سوخاری به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مایه کباب را با دست به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا چسبناک و منسجم شود، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت یک تا دو ساعت کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم و مایه کباب را کف تابه با قطر یکسان پهن می کنیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در صورتی که بخواهیم کباب تابه ای مرغ را به صورت آبدار تر درست کنیم، باید حرارت زیر تابه متوسط یا حتی بیشتر از متوسط باشد، چون کم بودن حرارت زیر تابه باعث کشیدن آب کباب می شود و کباب را خشک می کند.

مرحله ششم

حالا صبر می کنیم تا یک سمت کباب به طور کامل سرخ شود، سپس آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. برای اینکه کباب هنگام برگرداندن خرد نشودف بهتر است انرا به صورت تکه های کوچک تر خرد کنیم، سپس برگردانیم.

مرحله هفتم

برای اینکه کبابی لذیذتر و خوشمزه تر داشته باشیم می توانیم مقداری زعفران دم کرده را به همراه کره روی حرارت ذوب کنیم، سپس با برس روی کباب بمالیم. در پایان کباب تابه ای را به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

نکات پخت کباب تابه ای مرغ

کباب تابه ای مرغ با سیب زمینی

برای اینکه بتوانیم این غذا را با گوشت مرغ کمتری درست کنیم، می توانیم از یک دستور ترکیبی با سیب زمینی استفاده کنیم. در صورتی که تمایل دارید این کباب خوشمزه را با ترکیب سیب زمینی و گوشت مرغ درست کنید به دستور زیر مراجعه نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 4 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه هلو کباب خوشمزه و مجلسی به روش سنتی کرمانشاهی

طرز تهیه هلو کباب خوشمزه و مجلسی به روش سنتی کرمانشاهی

طرز تهیه هلو کباب هلو کباب یکی از انواع کوفته های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که اصالت آن متعلق به کرمانشاه می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت …

طرز تهیه خوراک سوسیس هندی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه خوراک سوسیس هندی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه خوراک سوسیس هندی خوراک سوسیس هندی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده کشور هند است که مانند دیگر غذاهای این کشور با ادویه فراوان درست می شود، برای مشاهده …

طرز تهیه کوفته کباب خوشمزه و مخصوص به روش سنتی ترکیه ای

طرز تهیه کوفته کباب خوشمزه و مخصوص به روش سنتی ترکیه ای

طرز تهیه کوفته کباب کوفته کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه کشور ترکیه است با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبسایت چی شی همراه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.