طرز تهیه ترشی خیار و شوید خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ترشی خیار و شوید

طرز تهیه ترشی خیار و شوید , دستور تهیه ترشی خیار و شوید

ترشی خیار و شوید یکی از انواع ترشی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با مواد ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی خیار و شوید در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی خیار و شوید
خیار بوته ای۵۰۰ گرم
شوید تازه۱۰۰ گرم
سیر۳ حبه
فلفل سبز۱ عدد
سرکه سفید۱ لیوان
نمک۱٫۵ قاشق مرباخوری
تخم گشنیزبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی خیار و شوید

مرحله اول

برای طرز تهیه ترشی خیار و شوی خوشمزه در ابتدای کار شوید تازه را می شوییم، سپس درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج و کاملا خشک شود. توجه داشته باشید مواد ترشی باید کاملا خشک و بدون رطوبت باشند.

مرحله دوم

در صورتی که مواد ترشی مرطوب باشند، ترشی کپک می زند. حالا خیار بوته ای، فلفل سبز و سیر را می شوییم و با دستمال حوله ای خشک می کنیم، سپس به ابعاد دلخواه خرد کرده و یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

حالا شوید را به صورت درشت خرد کرده و به همراه خیار، سیر و فلفل سبز به صورت لایه ای درون ظرف می ریزیم تا مواد تمام شوند. در ادامه نمک را با سرکه سفید مخلوط کرده، سپس درون ظرف روی مواد می ریزیم تا سطح مواد را کاملا بپوشاند.

مرحله چهارم

در ادامه مقداری تخم گشنیز درون ظرف ریخته، سپس درب ظرف را محکم می بندیم تا از ورود هوا درون آن جلوگیری کنیم. حالا ظرف شیشه ای را به مدت ۵ تا ۶ روز در دمای محیط نگهداری می کنیم تا خیار تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان درب ظرف را باز کرده و ترشی خیار و شوید را درون ظرف مورد نظر می ریزیم. در نهایت ترشی خیار و شوید را به همراه انواع غذاها از جمله ماکارونی، دمپختک و پلوها سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 16 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.