طرز تهیه سس فلفل دلمه ای خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه سس فلفل دلمه ای

طرز تهیه سس فلفل دلمه ای با سرکه طرز تهیه سس فلفل دلمه ای با سیر طرز تهیه سس فلفل دلمه سبز طرز تهیه سس فلفل دلمه ای با گوجه طرز تهیه سس فلفل دلمه ای دودی

سس فلفل دلمه ای قرمز یکی از انواع سس های بسیار خوشمزه بین المللی است که به عنوان چاشنی در انواع غذا استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس فلفل دلمه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سس فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای قرمز۵ عدد
فلفل تند قرمز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر½ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
سرکه انگور¼ لیوان

طرز تهیه سس فلفل دلمه ای

مرحله اول

برای تهیه سس فلفل دلمه ای خوشمزه و ساده در ابتدای کار فلفل ها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه فلفل ها را از وسط باز کرده و دانه هایشان را خارج می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فلفل ها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را بدون اضافه کردن آب روی حرارت ملایم قرار داده و فلفل ها را به آرامی تفت می دهیم تا آب بیندازند.

مرحله سوم

حالا پس از اینکه آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شد و فلفل ها نرم شدند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا فلفل ها کمی خنک شوند. در ادامه فلفل ها را از قابلمه خارج کرده و درون میکسر می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه سس کچاپ، شکر، نمک، پودر سیر، فلفل تند و سرکه انگور به میکسر اضافه کرده و مواد را به خوبی میکس می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست و منسجم شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که به جای استفاده از پودر سیر می توانیم از دو تا سه حبه سیر تازه استفاده کنیم، البته این کار باعث می شود سس طعم تندتری داشته باشد. در ادامه سس را درون یک شیشه درب دار می ریزیم.

مرحله ششم

در نهایت درب شیشه را محکم می بندیم و درون یخچال قرار می دهیم. توجه داشته باشید که زمانی که بخواهیم از این سس در تهیه غذاهای استفاده کنیم، باید آنرا کمی تفت دهیم تا خوشرنگ شود، سپس به غذا اضافه کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 2 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه ترشی آلبالو خوشرنگ و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ترشی آلبالو خوشرنگ و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه ترشی آلبالو ترشی آلبالو یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در فصل تابستان تهیه می شود. شاید خیلی ها اسم این ترشی خوشرنگ و بسیار …

طرز تهیه ترشی مخلوط قیسی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه ترشی مخلوط قیسی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه ترشی مخلوط قیسی ترشی مخلوط قیسی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مجلسی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه مربای انجیر خشک خوشمزه و مجلسی به روش فوری

طرز تهیه مربای انجیر خشک خوشمزه و مجلسی به روش فوری

طرز تهیه مربای انجیر خشک مربا یکی از شیرینیجاتی است که برای صبحانه و عصرانه مورد استفاده قرار می گیرد. مربا معمولا از میوه های مختلف تهیه می شود. مربای انجیر از …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.