طرز تهیه ترشی پالپ لیمو خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه ترشی پالپ لیمو

طرز تهیه ترشی پالپ لیمو , دستور تهیه ترشی پالپ لیمو

ترشی پالپ لیمو یکی از انواع ترشی های ساده و خوشمزه ایرانی است که با باقیمانده پالپ های لیمو پس از آبگیری می توانیم درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی پالپ لیمو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی پالپ لیمو
پالپ یا تفاله لیمو۲ پیمانه
فلفل قرمز و نمکبه میزان لازم
آب لیمو۱ استکان
سیر۳ حبه
کشمش۸ عدد

طرز تهیه ترشی پالپ لیمو

مرحله اول

برای تهیه ترشی پالپ لیمو در ابتدای کار تفاله های لیمو ترش را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پوست سیر را جدا کرده و آنرا به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه سیر را به تفاله لیمو اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب لیمو ترش را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه طعم مواد را می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم.

مرحله سوم

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم ته مزه تلخی در این ترشی است. اگر در طعم ترشی تلخی حس کردیم، کشمش ها را نیز به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک ظرف شیشه ای درب دار را با دستمال به طور کامل خشک می کنیم، سپس ترشی را درون ظرف می ریزیم و درب آنرا محکم می بندیم. در نهایت ترشی را به مدت ۳ تا ۷ روز درون یخجال قرار می دهیم تا جا بیفتد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 11 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.