طرز تهیه مربای به و هویج خوشمزه و خوشرنگ به روش خانگی

طرز تهیه مربای به و هویج

طرز تهیه مربای به و هویج , دستور پخت مربای به و هویج رنده شده

مربای به و هویج یکی از انواع مرباهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که هم عطر خوبی دارد، هم طعمی بی نظیر، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای به و هویج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربای به و هویج
هویج۵۰۰ گرم
به۵۰۰ گرم
شکر۸۰۰ گرم
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
آببه مقدار کافی

طرز تهیه مربای به و هویج

مرحله اول

برای تهیه مربای به و هویج خوشمزه در ابتدای کار به ها را پوست می گیریم و با رنده متوسط رنده می کنیم. توجه داشته باشید که پوست گرفتن میوه به برای این مربا اختیاری است و در صورت تمایل می توانیم به را با پوست رنده کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله هویج ها را پوست می گیریم و مانند به رنده می کنیم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. نکته دیگری که در مورد این مربا باید بیان کنیم این است که می توانیم برای رنگ مربا کمی لبوی رنده شده نیز به آن اضافه کنیم.

مرحله سوم

حالا به اندازه ای آب به قابلمه اضافه می کنیم که روی سطح مواد را بگیرد. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر جوش بیاید، پس از اینکه آب جوش آمد کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه تمام کف های روی آب را دور ریختیم، حرارت را روی کمترین درجه قرار می دهیم. توجه داشته باشید که زمان پخت هویج کمی طولانی تر از به است و به همین دلیل صبر می کنیم تا هویج به طور کامل بپزد.

مرحله پنجم

پس از اینکه هویج به طور کامل پخت، ممکن است احساس کنید، آب مربا کم است که اینطور نیست. پس از اضافه کردن شکر مربا مجددا روان می شود. در ادامه شکر را اضافه کرده و اجازه می دهیم ذوب شود.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم مربا به غلظت مورد نظرمان برسد، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و آب لیمو ترش را اضافه کرده و به آرامی ترکیب می کنیم. این کار باعث می شود که مربا شکرک نزند.

مرحله هفتم

در این مرحله روی درب قابلمه را با دم کنی به طور کامل می پوشانیم و اجازه می دهیم مربا با دمای محیط یکسان شود. در نهایت مربا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 14 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.