طرز تهیه پودر بامیه خشک شده خانگی و سالم برای انواع غذاها

طرز تهیه پودر بامیه خشک شده

طرز تهیه بامیه خشک خانگی پودر بامیه در چه غذاهایی استفاده میشود برای دیابت نی نی سایت رشد

پودر بامیه خشک یکی از انواع ادویه های جنوبی مخصوص غذاهای ایرانی است که خواص زیادی هم برای بدن دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بامیه خشک
با میه سبز بدون کرکبه مقدار دلخواه

دستور تهیه بامیه خشک

مرحله اول

برای تهیه پودر بامیه خشک عربی ابتدا باید برای تهیه این ادویه بامیه های سبز و ترجیحا بدون کرک تهیه کنیم. برای اینکه کیفیت بایمه خشک بالا باشد، باید بامیه های لک دار و زرد رنگ را جدا کنیم. در ادامه بامیه ها را به خوبی می شوییم.

مرحله دوم

در این مرحله گلبرگ های بالای بامیه ها را جدا می کنیم، سپس بامیه ها را به نخ می کشیم و بین هر دو بامیه کمی فاصله می گذاریم تا سریع تر خشک شوند. حالا بامیه ها را در یک جای مناسب مثل آشپزخانه دور از نور مستقیم خورشید قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت یک هفته تا دو هفته بامیه ها به طور کامل خشک می شوند و می توانیم آنها را پودر کنیم. پس از اینکه حس کردیم بامیه ها به طور کامل خشک شده اند، یکی از انها را از نخ خارج می کنیم و تست می کنیم تا مطمئن شویم داخل بامیه ها نیز خشک شده است.

مرحله چهارم

در این مرحله بامیه ها را داخل آسیاب می ریزیم و به طور کامل پودر می کنیم. از این ادویه می توانیم در انواع سوپ ها، خورش ها و .. استفاده کنیم. این ادویه علاوه بر اینکه خیلی برای سلامتی بدن مفید است برای لعاب دادن به غذاها نیز بسیار کاربردی است.

مرحله پنجم

در صورتی که غذایی مثل سوپ یا خورش یا انواع غذاهای آبکی درست کرده اید و تمایل دارید غذا لعاب دار شود، می توانید ۱ قاشق چایخوری از پودر بامیه به غذا اضافه کنید. این پودر لعاب خوبی به غذا می دهد و نکته مهم تر اینکه روی طعم غذا تاثیری ندارد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 26 شهریور 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.