طرز تهیه ترشی ازگیل خوشمزه به روش سنتی گیلانی

طرز تهیه ترشی ازگیل

طرز تهیه ترشی ازگیل نارس طرز تهیه ترشی شور ازگیل طرز تهیه سرکه ازگیل جنگلی طرز تهیه ترشی ازگیل وحشی فیلم طرز تهیه ترشی ازگیل طرز تهیه ازگیل شور مازندرانی طرز تهیه ترشی ازگیل زرد

ترشی ازگیل یکی از انواع ترشی های سنتی و خوشمزه شمال کشورمان است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی ازگیل در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی ازگیل
ازگیل۱ کیلوگرم
نمک۱ قاشق غذاخوری
آببه مقدار کافی
سرکه (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه ترشی ازگیل

مرحله اول

برای تهیه ترشی ازگیل خوشمزه و ساده ابتدا باید ازگیل مناسب تهیه کنیم. برای تهیه این ترشی معمولا از ازگیل ها سفت و سالم استفاده می شود، به هیچ وجه از ازگیل ها نرم و خراب استفاده نکنید، چون طعم ترشی خراب می شود.

مرحله دوم

برای شروع ازگیل ها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در همین حین ۲ تا ۳ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله سوم

پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم آب به طور کامل خنک شود. پس از اینکه رطوبت ازگیل ها گرفته شد، آنها را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که روی هر لایه ازگیل که درون ظرف می ریزیم، باید کمی نمک بپاشیم، سپس لایه بعدی را درون ظرف بریزیم. نکته دیگر در مورد این ترشی این است که اضافه کردن سرکه اختیاری و کاملا سلیقه ای می باشد.

مرحله پنجم

پس از اینکه تمام ازگیل ها را درون ظرف ریختیم، باقیمانده نمک را روی ازگیل ها می ریزیم. حالا اگر تمایل داریم از سرکه در تهیه این ترشی استفاده کنیم، یک سوم تا نیمی از حجم ظرف شیشه ای را با سرکه پر می کنیم.

مرحله ششم

باقیمانده حجم ظرف را با آب جوشیده خنک شده پر می کنیم، سپس درب ظرف را محکم می بندیم و کمی تکان می دهیم. در نهایت ظرف ترشی را در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم تا ترشی پس از ۳۰ تا ۴۰ روز آماده مصرف شود.

لطفا امتیاز دهید
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 22 دی 1400
استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.