طرز تهیه بادام شور بو داده خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه بادام شور

طرز تهیه بادام شور چگونه بادام را شور کنیم بادام طعم دار مغز بادام شور بادام نمکی xvc jidi fhnhl a v

بادام شور یکی از انواع خوراکی های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. در این روش بادام با روشی خاص به همراه نمک تفت داده می شود و طعم آن خیلی خوشمزه تر می شود. از بادام شور می توانیم در کنار انواع آجیل ها به عنوان یک خوراکی خوشمزه در مناسبت های خاص مانند عید نوروز و شب یلدا استفاده کنیم. در تهیه بادام شور از مواد دیگری هم استفاده می شود که اضافه کردن هر کدام سلیقه ای می باشد، مثلا با اضافه کردن مقداری زعفران دم کرده می توانیم بادام شور با طعم و عطر زعفران داشته باشیم، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بادام شور
بادام خام1 کیلوگرم
نمک3 قاشق غذاخوری
آب4 استکان
آب لیمو ترش6 قاشق غذاخوری

دستور تهیه بادام شور

مرحله اول

برای تهیه بادام شور خوشمزه و مخصوص ابتدا بادام خام را درون یک تابه مناسب و جادار می ریزیم، سپس آب و نمک را با هم داخل یک ظرف جداگانه ترکیب می کنیم، به صورت که نمک به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

در این مرحله آب نمک را به بادام اضافه می کنیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم و آب لیمو ترش را به مواد اضافه می کنیم. حرارت زیر تابه باید متوسط باشد تا آب درون تابه پس از چند دقیقه شروع به جوشیدن کند.

مرحله سوم

حالا باید مواد را به خوبی هم بزینم تا آب درون تابه به طور کامل کشیده شود. هم زدن بادام را باید ادامه دهیم تا روی بادام نمک خشک شود و نمک های باقیمانده درون تابه که به تابه چسبیده اند قهوه ای رنگ شوند.

مرحله چهارم

پ از اینکه بادام شور آماده شد، بادام ها را درون یک صافی مناسب می ریزیم و کمی تکان می دهیم تا نمک اضافی چسبیده شده به بادام بریزید. در ادامه بادام ها را روی یک دستمال تمیز پهن می کنیم تا سرد شوند.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که بادام ها ممکن است هنگام تفت دادن با آب نمک کمی نرم شوند، ولی پس از سرد شدن کاملا ترد و خشک می شوند. در پایان بادام شور را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و در کابینت نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 12 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه سس مایونز خوشمزه و مخصوص صنعتی در منزل

طرز تهیه سس مایونز خوشمزه و مخصوص صنعتی در منزل

طرز تهیه سس مایونز سس مایونز یکی از انواع سس های معروف و پر مصرف در سراسر جهان است که به همراه انواع سالاد ها و غذاها سرو می شود، برای مشاهده …

طرز تهیه سس تارتار خوشمزه و مخصوص به روش اصیل فرانسوی

طرز تهیه سس تارتار خوشمزه و مخصوص به روش اصیل فرانسوی

طرز تهیه سس تارتار سس تارتار یکی از انواع سس های خوشمزه و پرطرفدار فرانسوی است که در کنار انواع غذاها سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت …

طرز تهیه ترشی لیمو ترش خوشمزه و مجلسی به روش خانگی

طرز تهیه ترشی لیمو ترش خوشمزه و مجلسی به روش خانگی

طرز تهیه ترشی لیمو ترش ترشی لیمو ترش یکی از انواع ترشی های خوشمزه کشور هند است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.