طرز تهیه عصاره پای مرغ سالم و مقوی بدون بو به روش خانگی

طرز تهیه عصاره پای مرغ

طرز تهیه قرص عصاره پای مرغ تصویری در زودپز نی نی سایت خواص عصاره پای مرغ فروش عصاره پای مرغ عصاره پای مرغ برای نوزاد

پای مرغ یکی از غنی ترین منابع کلسیم و ویتامین دی است و حاوی مواد معدنی و پروتئین و ویتامین هاست. همچنین پای مرغ خاصیت جوانسازی و زیبایی پوست را دارد. اما از آن جا که پخت پای مرغ زمان بر است، می توان عصاره پای مرغ را تهیه و در فریزر نگهداری نمود و هر دفعه برای داخل غذا و سوپ و خورشت مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین توصیه می شود عصاره پای مرغ را برای غذای نوزادان تهیه نمود زیرا کلسیم و ویتامین دی نوزاد را تامین کرده و باعث محکم شدن استخوان های او می شود. از آنجا که پای مرغ بوی بد مرغ را دارد؛ در این دستور از سبزیجات معطر جهت گرفتن بوی بد آن استفاده شده است. با این دستور، عصاره پای مرغ با طعم و بوی مطلوب به دست می آید.

مواد لازم عصاره پای مرغ
پای مرغ1 بسته
پیاز1 عدد
هویج2 عدد
کرفس2 ساقه
سیر3 عدد
برگ بو2 عدد
فلفل دلمه½ فلفل
زنجبیل1 قاشق چایخوری
نمک1 قاشق چایخوری
زردچوبه1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه1 قاشق چایخوری

دستور تهیه عصاره پای مرغ

مرحله اول

برای تهیه عصاره پای مرغ مرغ سالم و بدون بو ابتدا پای مرغ ها را شسته و ناخن های آن را با چاقو بریده و جدا می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب کرده و می گذاریم روی حرارت تا به جوش آید.

مرحله دوم

سپس پاها را درون آب جوش ریخته و حدود 10 دقیقه می جوشانیم. در ادامه در آبکش ریخته تا آب آن به طور کامل خارج شود. یک قابلمه بزرگ را برداشته و پاها را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را شسته و پوست کنده و به چهار قسمت تقسیم می کنیم، سپس داخل قابلمه می ریزیم. در ادامه هویج و کرفس را خرد کرده و به همراه ادویه ها و فلفل دلمه ای خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیر و برگ بو و نمک را اضافه کرده و آب داخل قابلمه می ریزیم تا روی پای مرغ را بگیرد. 5 ساعت با حرارت ملایم پخته می شود. بعد از آن پاها را از قابلمه خارج کرده و در یک بشقاب قرار می دهیم تا از داغی بیفتد.

مرحله پنجم

سپس استخوان های موجود در پای مرغ را جدا کرده و از گوشت خارج می کنیم. در ادامه آب داخل قابلمه را از مواد آن جدا می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم و با گوشت پای مرغ میکس می کنیم.

مرحله ششم

بعد از میکس کامل و یکدست شدن مواد، آن ها را درون قالب های یخ تکه ای ریخته و در فریزر قرار می دهیم تا یخ ببندد. برای هر غذا یا سوپ و یا خورش می توان یک یا دو قالب از عصاره پای مرغ را استفاده کرد.

مرحله هفتم

می توان پای مرغ را در یک ظرف پهن ریخت و چند ساعت درون یخچال قرار داد تا ببندد. سپس با چاقو آن را برش زده و سپس به اندازه ای که برای هر با مصرف نیاز است در کیسه فریزر داخل فریزر نگهداری کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 24 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.