طرز تهیه کنسرو برگ مو به روش ترکیه ای به صورت طولانی مدت

طرز تهیه کنسرو برگ مو

طرز تهیه کنسرو برگ مو نگهداری برگ مو به روش ترکیه ای طرز استفاده از برگ مو شور طرز استفاده از کنسرو برگ مو طرز تهیه برگ مو در بطری کنسرو برگ مو قیمت روش نرم کردن برگ مو روش نگهداری برگ مو در سرکه

کنسرو برگ مو یکی از انواع روش های نگهداری برگ مو است که می توانید برگ موها را زمان طولانی بدون خراب شدن نگه دارید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کنسرو برگ مو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کنسرو برگ مو
سرکه⅓ لیوان
آب جوشیده ولرم۴ لیوان
نمک۲ قاشق غذاخوری
برگ موبه مقدار کافی

طرز تهیه کنسرو برگ مو

مرحله اول

برای تهیه کنسرو برگ مو خوشمزه در ابتدای کار یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید، سپس برگ موها را شسته و به صورت ۵ تا ۱۰ تایی به صورت منظم روی هم قرار می دهیم.

مرحله دوم

زمانی که آب جوش آمد، دسته برگ ها را درون آب گذاشته و پس از تغییر رنگ دادن آنها را از قابلمه خارج کرده و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شوند، سپس هر دسته را رول می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه حاوی آب جدا روی حرارت گذاشته تا جوش بیاید، سپس ظرف های مورد نظرمان را به همراه درب فلزی آنها درون قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه درون آب بجوشند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان ظرف ها را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خشک شوند. در ادامه برگ موهای رول شده را به صورت مرتب درون ظرف می چینیم، سپس آب را به همراه سرکه درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک و شکر را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات آنها کاملا حل شوند، سپس درون ظرف روی برگ ها ریخته تا روی آنها را کاملا بپوشاند. در ادامه درب ظرف را محکم می بندیم.

مرحله ششم

حالا ظرف را درون یک قابلمه حاوی آب جوش که نصف ظرف را در بر بگیرد قرار داده، سپس اجازه می دهیم ظرف به مدت ۱۵ دقیقه درون آب جوش بماند. پس از گذشت این زمان ظرف را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله هفتم

پس از خارج کردن ظرف بلافاصله آنرا به صورت وارونه می گذاریم، سپس اجازه می دهیم به همین صورت بماند تا کاملا خنک شود و عمل کنسرو صورت گیرد. در نهایت کنسرو برگ مو بدون باز شدن درب آن به مدت طولانی ماندگاری دارد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 31 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.