طرز تهیه مربا کنجد سیاه خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه مربا کنجد سیاه

طرز تهیه مربا کنجد سیاه قیمت مربای کنجد سیاه خواص مربای کنجد سیاه طرز تهیه کنجد با شیره انگور طرز تهیه کنجد با دوشاب مربای کنجد سیاه ایلخچی

مربای کنجد سیاه یکی از انواع مرباهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربا کنجد سیاه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مربا کنجد سیاه
کنجد۱ کیلوگرم
شیره انگور۱ فنجان

طرز تهیه مربا کنجد سیاه

مرحله اول

برای تهیه مربای کنجد سیاه ساده و خوشمزه در ابتدای کار کنجد را درون یک کاسه آب می ریزیم و زیر و رو می کنیم تا سنگ ریزه ها و پوست های اضافی آن جدا شوند، سپس کنجد را درون یک سینی فلزی می ریزیم.

مرحله دوم

می توانیم کنجد را روی یک پارچه نخی پهن کرده و اجازه دهیم به مدت چند روز در فضای محیط خشک شود، یا اینکه برای سرعت بخشیدن به کار، سینی حاوی کنجد را روی شوفاژ یا بخاری با حرارت کم قرار دهیم تا خشک شود.

مرحله سوم

پس از اینکه دانه های کنجد به طور کامل خشک شدند، آنها را درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و کنجدها را به آرامی تفت می دهیم تا شروع به صدا دادن کنند و به طور کامل برشته شوند.

مرحله چهارم

پس از اینکه صدا دادن کنجدها به پایان رسید، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم کنجدها به طور کامل خنک شوند. در ادامه کنجدها را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم و به طور کامل میکس می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه کنجدها به خوبی میکس شدند، شیره انگور را به میکسر اضافه کرده و مجدا مواد را میکس می کنیم تا بافت شان کاملا یکدست شوند. در نهایت مربا را درون یک ظرف شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 2 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.