طرز تهیه ترشی میوه های تابستانی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ترشی میوه های تابستانی

طرز تهیه ترشی میوه های تابستانی , دستور ترشی میوه های تابستانی

ترشی میوه های تابستانی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و متفاوت است که با بسیاری از میوه های تابستانی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی میوه های تابستانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی میوه های تابستانی
آلو زرد۲۰۰ گرم
شلیل۲۰۰ گرم
هلو۲۰۰ گرم
آلو شابلون۲۰۰ گرم
سیر۶ حبه
سرکه سفید۱٫۵ لیوان
نمک۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
سیاهدانه۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه ترشی میوه های تابستانی

مرحله اول

برای تهیه ترشی میوه های تابستانی خوشمزه در ابتدای آلو زرد را به همراه شلیل، هلو و آلو شابلون شسته و به خوبی با یک دستمال حوله ای خشک می کنیم تا رطوبت اضافی نداشته باشند، سپس به ابعاد درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید خیس بودن میوه ها باعث می شود ترشی کپک بزند. در ادامه میوه های خرد شده را به همراه نمک و سرکه سفید درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم میوه ها به مدت ۱۰ دقیقه درون سرکه و نمک بجوشند تا کمی نرم شوند. لازم به ذکر است بدانید زمان پخت میوه ها بیش از زمان معین شده نباشد در غیر این صورت میوه ها له و پوره می‌ شوند.

مرحله چهارم

در حین پخت کف روی میوه ها را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت ترشی شفاف و براقی داشته باشیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس فلفل سیاه و سیاهدانه را به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا سیر را به صورت ورقه ای خرد کرده و به قابلمه می افزاییم و اجازه می دهیم دمای ترشی با دمای محیط یکی شود. در ادامه یک ظرف شیشه ای تمیز و خشک را انتخاب کرده، سپس ترشی را درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه درب ظرف را محکم می بندیم تا از ورود هوا درون ظرف جلوگیری کنیم. در نهایت ظرف را به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت درون یخچال نگهداری می کنیم تا ترشی برسد، سپس طعم و عطر میوه ها ترکیب شوند. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 17 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.