طرز تهیه دسر تریلیچه خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه دسر تریلیچه

طرز تهیه دسر تریلیچه , دستور پخت دسر تریلیچه کاراملی

دسر تریلیچه یکی از دسرهای بسیار محبوب و خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر تریلیچه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر تریلیچه
تخم مرغ۴ عدد
وانیلنوک قاشق مربا خوری
شکر۸۰ گرم
آب جوش۳ قاشق غذاخوری
آرد۱۲۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
مواد مرطوب کردن کیک
شیر۲ پیمانه
شکر۲ قاشق غذاخوری
خامه قنادی۱۵۰ گرم
مواد کارامل
شکر۱ پیمانه
کره۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر تریلیچه

مرحله اول

برای تهیه دسر تریلیچه خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه وانیل و تخم مرغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم. در ادامه آب جوش را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا به هم زدن مخلوط تخم مرغ به مدت ۸ دقیقه ادامه می دهیم تا سفید و پفکی شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مایه کیک را به آرامی با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا پف مخلوط تخم مرغ نخوابد، سپس بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه درون یک قالب مربعی مناسب را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های درون مایه کیک از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزند. در همین حین مواد مرطوب کردن کیک را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا شکر را درون قابلمه حاوی شیر می ریزیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه خامه صبحانه را درون مخلوط شیر می ریزیم، سپس هم می زنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا خامه درون شیر حل شود. در ادامه مخلوط شیر و خامه را از روی حرارت بر می داریم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کیک را با سیخ جوبی تست می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک سیخ چوبی مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم درون قالب کاملا خنک شود.

مرحله نهم

در این مرحله زمانی که کیک کاملا خنک شد، با سیخ چوبی روی سطح کیک را چند سوراخ ایجاد می کنیم، سپس مخلوط شیر را روی کیک می ریزیم. در ادامه کیک را درون یخچال به مدت ۱ ساعت قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت ۱ ساعت خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد. در ادامه کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس خامه را روی کیک می ریزیم و با پالت آن را کاملا صاف می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله کیک را مجددا درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در همین حین کامل را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا شکر را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا تابه را مدام تکان می دهیم تا شکر نسوزد و تلخ شود. در ادامه خامه را به همراه کره درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره و خامه کاملا گرم شوند.

مرحله سیزدهم

در این مرحله زمانی که شکر ذوب و کاراملی شد، مخلوط خامه و کره گرم شده را به شکر اضافه می کنیم، سپس تند تند مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه کارامل را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله چهاردهم

حالا زمانی که کارامل کاملا خنک شد، کیک را از یخچال خارج می کنیم، سپس مایه کارامل را روی آن می ریزیم و به صورت یکدست آن را روی خامه پخش می کنیم. در ادامه مقداری کمی خامه قنادی درون قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله پانردهم

در این مرحله ابتدای قیف یک بار مصرف را خیلی کوچک برش می زنیم، سپس خامه قنادی را به صورت خطی با فاصله یکسان روی کارامل پایپ می کنیم. در ادامه با یک سیخ چوبی روی خامه می کشیم و به آن طرح می دهیم.

مرحله شانزدهم

در نهایت دسر را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس درون ظرف سرو قرار می دهیم. در ادامه دسر تریلیچه را به سلیقه خود با انواع مغزیجات تزیین کرده و تا زمان سرو درون یخچال قرار می دهیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 2 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.