طرز تهیه کمپوت گلابی خوشمزه و سالم به روش کارخانه ای

طرز تهیه کمپوت گلابی

طرز تهیه کمپوت گلابی یک کیلو نی نی سایت درسته داخل شیشه برای نوزاد با عسل  l  j  ghfd

کمپوت گلابی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کمپوت گلابی
گلابی۱٫۵ کیلوگرم
آب۸ پیمانه
لیمو ترش۱ عدد
شکر۱٫۵ پیمانه
زعفران دم رکده۱ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری

دستور تهیه کمپوت گلابی

مرحله اول

برای تهیه کمپوت گلابی خوشمزه ابتدا باید از گلابی های مناسب برای تهیه کمپوت استفاده کنیم، گلابی هایی که استفاده می کنیم در عین اینکه باید کاملا رسیده باشند، نباید دارای خرابی و زدگی باشند تا ظاهر کمپوت زیباتر جلوه کند.

مرحله دوم

در این مرحله گلابی ها را پوست می گیریم، سپس از وسط نصف می کنیم و هسته های درون گلابی ها را خارج می کنیم. در ادامه ۸ لیوان آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله سوم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، شکر را به همراه زعفران دم کرده و وانیل به آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شکر به طور کامل حل شود، سپس گلابی ها را به آرامی داخل آب جوش قرار می دهیم تا بپزند.

مرحله چهارم

زمان پخت گلابی ها نسبت به نوع گلابی ها کمی متفاوت است. اگر ما از گلابی هایی استفاده کرده باشیم که کاملا رسیده باشند، حدود ۳۰ دقیقه زمان برای پخت شان نیاز است، ولی اگر گلابی ها کال تر باند باید ۴۰ دقیقه روی حرارت بمانند.

مرحله پنجم

در ۵ دقیقه پایانی پخت گلابی ها، آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و چند دقیقه صبر می کنیم تا پخت کمپوت به پایان برسد. پس از اینکه پخت گلابی ها کامل شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم از حرارت بیفتد و به دمای محیط برسد.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم گلابی ها به مدت ۸ ساعت در شهد بمانند. در ادامه گلابی ها را داخل ظروف شیشه ای درب دار می ریزیم و تا روی آن از شربت پر می کنیم. سپس شیشه ها را در یخچال نگهداری می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 15 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/sorna_food

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.