طرز تهیه دسر نوزینه خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه دسر نوزینه

طرز تهیه دسر نوزینه

دسر نوزینه یک دسر خانگی بسیار خوشمزه است که بافتی شبیه کیک اما منسجم تر دارد و با استفاده از شربت و شیره انگور، مرطوب می شود. این دسر خانگی بسیار خوشمزه است و با وجود شیره انگور و گردو بسیار مقوی و مفید است. این دسر را می توان در ظروف تک نفره تهیه و در جشن های تولد یا مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر نوزینه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر نوزینه
کره نرم شده۱۵۰ گرم
روغن مایع۱ استکان
ارده۱ لیوان
شیر۱ لیوان
سرکه۱ قاشق غذا خوری
آردچهار و نیم لیوان
بکینگ پودر۱ بسته
گردو درشتیک و نیم فنجان
آب۳ لیوان
شکردو و نیم لیوان
آبلمیو۴ قطره
شیره انگور۱ استکان

طرز تهیه دسر نوزینه

مرحله اول

برای تهیه دسر خوشمزه نوزینه در ابتدای کار، یک قابلمه برداشته و شکر و آب را درون آن می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا بجوش آید. سپس به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا بجوشد.

مرحله دوم

آبلیمو و شیره انگور را اضافه کرده و شعله را خاموش می کنیم و می گذاریم تا از دما بیفتد. کره را نیم ساعت زودتر از یخچال خارج می کنیم تا نرم شود. درون یک کاسه می ریزیم. روغن و ارده و شیر و سرکه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود. آرد را هم به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در آخر گردو و بکینگ پودر را اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود و یک خمیر نرمی بدست آید. ظرف پیرکسی را چرب می کنیم.

مرحله چهارم

سپس خمیر را درون قالب می ریزیم و کف آن را صاف می کنیم. سپس با چنگال روی خمیر را خط می کشیم و آن را درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده ایم، قرار می دهیم و به مدت ۵۰ تا ۵۵ دقیقه با کنترل کردن مداوم می گذاریم تا بپزد.

مرحله پنجم

بعد از این که پخته شد، از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا از دما بیفتد. کمی که دمای اولیه آن کم شد، شربت سرد را روی دسر می ریزیم و با سلیقه تزیین می کنیم. این دسر را می توان برش زد و در همان ظرف سرو نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 31 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.