طرز تهیه بستنی موزی خانگی خوشمزه و معجونی در منزل

طرز تهیه بستنی موزی

طرز تهیه بستنی موزی معجونی خانگی , بستنی موزی شکلاتی فوری , بستنی موزی رژیمی میهن در منزل , xvc jidi fsjkd l cd

بستنی موزی یکی از انواع بستنی های بسیار پرطرفدار در سراسر جهان است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده این اموزش در ادامه با سایت تفریحی چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه بستنی سنتی خوشمزه و زعفرانی با ثعلب به روش اکبر مشتی

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر پرچرب۱ پیمانه
شکر½ پیمانه
نشاسته۱ قاشق غذاخوری سرپُر
تخم شربتی۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
موز۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری

دستور تهیه بستنی موزی

مرحله اول

ابتدا شیر را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس نشاسته را به همراه شکر به شیر اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا مواد با هم یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مواد را به صورت متداوم هم می زنیم.

مرحله دوم

هم زدن مواد را تا زمانی ادامه می دهیم که غلظت مواد شبیه به پودینگ شود، سپس وانیل را اضافه می کنیم و پس از کمی هم زدن قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و هر از گاهی انرا هم می زنیم تا رویه نبندد و خنک شود.

مرحله سوم

پس از اینکه مخلوط شیر خنک شد، تخم شربتی را در یک لیوان آب می خیسانیم سپس آب اضافی آنرا می گیریم و به همراه خامه صبحانه به قابلمه اضافه می کنیم. نصف موز را هم خرد می کنیم و ب مایه بستنی اضافه می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه بستنی توت فرنگی خانگی و خوشمزه با خامه صبحانه

مرحله چهارم

باقیمانده موز را به صورت حلقه ای نازک خرد می کنیم به بدنه قالب های بستنی می چسبانیم. سپس مایه بستنی را داخل قالب ها می ریزیم و وسط هر قالب یک چوب بستنی قرار می دهیم و به مدت ۸ ساعت در فریزر قرار می دهیم تا بستنی به طور کامل ببندد.

مرحله پنجم

اگر قالب بستنی ندارید می توانید از یک قابلمه کوچک استفاده کنید و تمام مایه بستنی را داخل آن بریزید. برای خارج کردن بستنی ها از قالب هم ابتدا قالب را چند لحظه داخل آب جوش قرار دهید سپس خارج کنید و بستنی ها را به راحتی از قالب خارج کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در جمعه 23 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shur_o_shirin

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.