طرز تهیه کله جوش خوشمزه و مجلسی به روش اصیل تهرانی

طرز تهیه کله جوش

طرز تهیه کله جوش

کله جوش یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که با مواد غذایی متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه یکی از ساده ترین غذاها در گذشته محسوب می شده است، البته این غذا امروزه به صورت مجلسی تر با موادی مانند مغز گردو تهیه می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی قدیمی و مرحله به مرحله طرز تهیه کله جوش در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کشک۴۰۰ گرم
گردو۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کله جوش

مرحله اول

ابتدا گردوها را پودر می کنیم (زیادی پودر نشود و کمی دانه های ریز آن به اندازه یک عدس زیر دندان حس شود) و کنار می گذاریم. پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و قابلمه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس کمی روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا کمی داغ شود و پیازها را داخل قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک و نرم شوند و آنوقت نمک،فلفل و زردچوبه را روی پیازها می پاشیم و تفت می دهیم و بعد نعناع خشک و گردوهای خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا همگی مواد را زیر و رو می کنیم و کمی تفت می دهیم تا گردوها از حالت خامی بیرون بیایند و ( متناسب با غلظت کشک آب به غذا اضافه می کنیم، اگر کشک بسیار غلیظ بود نیاز است که آب بیشتری اضافه می کنیم)

مرحله چهارم

در آخر ۱ لیوان آب جوش روی مواد می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد و بعد مجددا اگر غلظت کشک زیاد بود آنرا با کمی آب رقیق می کنیم و اضافه می کنیم و بعد از ۳ دقیقه کله جوش ما آماده شده است.

مرحله پنجم

می توانید همان ابتدا که پیاز را داخل قابلمه تفت می دهیم کمی سیر رنده شده و ۱ قاشق آرد نیز اضافه کنید ولی دستور اصلی همین چیزی است که در بالا اشاره کردیم.کله جوش را داخل کاسه ای می ریزیم و با گردو و نعناع روی آن را تزئین می کنیم و نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 1 مرداد 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه خوراک مرغ و کدو حلوایی خوشمزه؛ یک شام جذاب و جدید!

طرز تهیه خوراک مرغ و کدو حلوایی خوشمزه؛ یک شام جذاب و جدید!

طرز تهیه خوراک مرغ و کدو حلوایی خوراک مرغ و کدو حلوایی، یکی از آن دستورهای آشپزی است که با طعم‌های متفاوت و غنی خود، قلب‌ها را تسخیر می‌کند. ترکیب کدو حلوایی …

طرز تهیه خورش سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

طرز تهیه خورش سیب زمینی خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

طرز تهیه خورش سیب زمینی خورش سیب زمینی یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

طرز تهیه خوراک دال عدس خوزستانی با طعم جذاب و خوشمزه

طرز تهیه خوراک دال عدس خوزستانی با طعم جذاب و خوشمزه

طرز تهیه خوراک دال عدس خوزستانی خوراک دال عدس خوزستانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار خوزستانی است که شباهت زیادی به عدسی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.