طرز تهیه دسر کایزر خوشمزه و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه دسر کایزر

طرز تهیه دسر کایزر , دستور تهیه دسر کایزر ترکیه ای

دسر کایزر یک دسر خانگی بسیار خوشمزه است که شبیه باقلوا است و از یک خمیر به همراه شربت تهبه می شود. این دسر یا شیرینی را می توان برای مهمانی ها به عنوان دسر یا به عنوان عصرانه در کنار چای و قهوه سرو کرد. این شیرینی مغز گردو و ارده دارد که بسیار مقوی و سالم است و برای رشد کودکان و نوجوانان می توان تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر کایزر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم دسر کایزر
کره۱۷۵ گرم
روغن آفتاب گردان۱ لیوان سر خالی
شیر۱ لیوان سر خالی
گردوی چرخ شده۱ لیوان سر خالی
اردهنصف استکان
آرد۴ تا ۵ لیوان حدود نیم کیلو گرم
سرکه۱ قاشق مربا خوری
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
مواد لازم برای شربت
آبدو و نیم لیوان
شکر۳ لیوان
شیره انگورنصف لیوان

طرز تهیه دسر کایزر

مرحله اول

برای تهیه دسر کایزر خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، شربت را تهیه می کنیم. برای این کار، یک قابلمه برداشته و شکر و آب را درون آن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر حل شود و ۱۵ دقیقه بجوشد تا غلیظ شود.

مرحله دوم

سپس شیره را اضافه کرده و بعد از چند جوش از روی حرارت بر می داریم تا خنک شود. برای درست کردن خمیر، یک کاسه برداشته و کره و روغن و شیر و ارده را درون آن می ریزیم. گردوی چرخ شده را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

آرد را کم کم اضافه کرده و تا خمیر به دست نچسبد. کف سینی فر را کاغذ روغنی می کشیم. خمیر را با دست باز می کنیم و با چنگال یا هر وسیله دیگری روی آن می کشیم و به دلخواه برش می زنیم. فر را با دمای ۱۴۰ تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله چهارم

سینی فر را درون آن قرار می دهیم. سپس یک و نیم ساعت درون فر با همان دما قرار می دهیم تا بپزد. سینی را از فر خارج کرده و شربت سرد را روی آن می ریزیم و می گذاریم ۲ تا ۳ ساعت بماند تا شربت جذب شود. سپس به دلخواه برش زده و تزیین می کنیم و در ظرف مناسب سرو می نماییم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در شنبه 18 اردیبهشت 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.