طرز تهیه پیراشکی مرغ حرفه ای و خوشمزه با خمیر جادویی

طرز تهیه پیراشکی مرغ

طرز تهیه پیراشکی مرغ با نان لواش با خمیر جادویی با خمیر یوفکا و جعفری و سیب زمینی تزیین سرآشپز پاپیون و قارچ خانم صرافها در فر با خمیر اماده خانگی

پیراشکی مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که در سراسر جهان به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم خمیر پیراشکی
آردحدود ۲ لیوان
شکر۱ قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
ماست۵ قاشق غذاخوری
روغن مایعنصف لیوان
آب ولرم۱ لیوان

دستور تهیه خمیر پیراشکی مرغ

مرحله اول

برای تهیه خمیر پیراشکی ابتدا آرد را به همراه شکر، نمک و پودر خمیر مایه فوری داخل یک ظرف جادار می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم، سپس وسط مواد را با دست باز می کنیم و تخم مرغ را به همراه ماست، روغن مایع و آب ولرم به ظرف اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد را با قاشق یا لیسک مخلوط می کنیم و در صورتی که خمیر شل بود کم کم آرد اضافه می کنیم تا خمیر جمع شود. توجه داشته باشید که خمیر باید کمی چسبندگی داشته باشد و نباید بیش از حد آرد اضافه کنید، چون خمیر خشک می شود.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر جمع شد آنرا به مدت ۱۵ دقیقه ورز می دهیم و چند بار محم به سطح کار می کوبیم تا کاملا منسجم شود. در ادامه خمیر را به یک ظرف گود منتقل می کنیم و روی آنرا با سلفون می پوشانیم و در یک جای گرم قرار می دهیم تا استراحت کند.

مواد میانی پیراشکی مرغ
سینه مرغ۱ عدد
قارچ۱۰۰ گرم
سوسیس۱ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
پنیر پیتزا۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای½ یک فلفل متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت پیراشکی مرغ

مرحله اول

برای تهیه پیراشکی مرغ مجلسی ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود. سپس سوسیس را به صورت نگینی خرد می کنیم و به پیار اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سوسیس را خوب تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس قارچ و فلفل دلمه ای را نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. حالا مواد را چند دقیقه تفت می دهیم که قارچ آب بیندازد و آب اضافی آن به طور کامل تبخیر شود.

مرحله سوم

در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس سیر رنده شده را اضافه می کنیم و پس از آن مرغ خرد شده را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ مرغ تغییر کند.

مرحله چهارم

در آخر مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا ادویه ها با مواد کاملا یکدست شوند. حالا مواد میانی را کنار می گذاریم تا خنک شوند و به سراغ آماده کردن خمیر پیراشکی می رویم.

مرحله پنجم

خمیر را از ظرف خارج می کنیم و کمی ورز می دهیم تا هواگیری شود، سپس سطح کار را آردپاشی می کنیم و خمیر را با رودنه به قطر ۵ میلی متر پهن می کنیم. حالا با قالب گرد خمیر را قالب می زنیم و روی هر خمیر قالب خورد کمی از مواد میانی می ریزیم.

مرحل ششم

نیمه دیگر خمیر را روی مواد بر می گردانیم و لبه های آنرا با چنگال فشار می دهیم تا به هم بچسبند. حالا داخل یک تابه گود مقداری روغن می ریزیم که پیراشکی ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند، سپس روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن داغ شد، پیراشکی ها را داخل روغن می اندازیم تا سرخ شوند، سپس روی دستمال حوله ای یا توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

نکات پخت پیراشکی مرغ

پیراشکی مرغ در فر

ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس پیراشکی ها را داخل سینی فر می چینیم و روی انها را با زرده تخم مرغ و کنجد رومال می کنیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا پیراشکی ها آماده شوند.

پیراشکی مرغ با خمیر یوفکا

برای تهیه پیراشکی مرغ با خمیر یوفکا کافیست خمیر یوفکا را به صورت دو لایه با اسپری آب نرم کنیم، سپس مخلوط گوشت مرغ را بین نان یوفکا قرار دهیم و به صورت دلخواه بپیچیم. پیراشکی ها را می توانیم در فر یا در روغن بپزیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 7 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.