طرز تهیه نان خامه ترش خوشمزه و مخصوص مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان خامه ترش

طرز تهیه نان خامه ترش , دستور پخت نان خامه ترش

تجربه شیرین پختن نان یکی از تجاربی است که به شدت به شما پیشنهاد میکنیم. “هنر زندگی در لحظه” را در پختن نان میتوانید بیابید. همان لحظاتی که مرحله به مرحله حواس خود را با عطر نان و لمس خمیر لطیف نوازش میدهید. امروز برایتان طرز تهیه یک نوع نان بسیار خوشمزه را آماده نموده ایم. “نان ترش” با ترکیبی از آرد و خامه ترش و دیگر ترکیبات، یک انتخاب بینظیر برای یک صبحانه گرم خواهد بود. پیشنهاد ما برای شما این است که نان ترش را به عنوان صبحانه همراه با مقداری پنیر نوش جان نمایید. همچنین این نان یک انتخاب عالی برای عصرهای بهاری و معاشرت های خانوادگی باشد. پیشنهاد میشود آن را به همراه یک فنجان چای سرو نموده و از طعم آن لذت ببرید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان خامه ترش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان خامه ترش
آرد۵۰۰ گرم
خامه ترش۱۰۰ گرم
کره۷۵ گرم
شکر۷۵ گرم
نمک۳ گرم
مخمر خشک۵ گرم
آب گرم۱۴۰ میلی لیتر
مواد لازم برای تهیه خامه ترش
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
شیریک چهارم پیمانه
آبلیمو یا سرکه سفیدیک قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان خامه ترش

مرحله اول

در این مرحله ابتدا با طرزتهیه خامه ترش آشنا میشوید. ابتدا بایستی مقداری آبلیمو تازه را درون شیر گرم بریزید. درب ظرف را گذاشته و به مدت ۱۰ دقیقه آن را در محلی مناسب قرار دهید. سپس خامه را در کاسه ای بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

در نهایت مخلوط شیر و آبلیمو را به آن افزوده و هم بزنید و رویش را با پارچه ای ضخیم بپوشانید. دور آن را به کمک یک کش محکم کرده و به مدت ۲۴ ساعت در محیط آشپزخانه استراحت دهید. ابتدا میبایست، مقداری آب گرم را در ظرفی ریخته و به آن مخمر و ۴-۵ قاشق آرد اضافه نمایید.

مرحله سوم

درب ظرف را قرار داده و آن را در محلی مناسب (محیط) به مدت ۲ ساعت قرار دهید. پس از مدت زمان تعیین شده، آرد را یکی دوبار الک نمایید تا ذرات آن سبک شده و گلوله گلوله نگردد. آرد الک شده را در ظرفی ریخته و به آن مقادیری شکر و نمک اضافه کنید.

مرحله چهارم

کره و خامه ترش را به مواد افزوده و سپس خوب ورز دهید. در ظرفی جدا مقداری آب و مخمر ریخته و هم بزنید. سپس به مایه کره و خامه اضافه کرده و مجددا با دست تمام ترکیب را ورز دهید. پس از اینکه خمیر جمع شد، آن را به مدت ۲۰ دقیقه در محلی مناسب قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از مدت زمان تعیینشده خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز دهید تا کاملا یکدست شود. کف کاسه ای را چرب نموده و خمیر را درون آن قرار دهید. کاسه را به مدت ۹۰ دقیقه در محلی مناسب قرار دهید تا استراحت کند. پس از استراحت، پف خمیر را بگیرید و آن را وزن نمایید.

مرحله ششم

درصورتی که به میزان تعیین شده مواد لازم را تهیه نمایید، وزن خمیر حدود ۸۸۰ گرم خواهد شد. به کمک دستانتان خمیر را هشت چانه کنید. ( براساس وزن نهایی خمیر، هر چانه حدودا ۱۰۰ گرم خواهد شد) سپس روی آن را پوشانده و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت دهید.

مرحله هفتم

پس از مدت زمان تعیین شده، چانه ها را به شکل دایره باز نموده و مجددا ۱۰ دقیقه آن را استراحت دهید و سپس آن را به کمک سیخ چوبی سوراخ کنید. تخم مرغ را در ظرفی شکانده و زرده آن را جدا نمایید. یک قاشق غذاخوری شیر را به زرده افروده و هم بزنید.

مرحله هشتم

در مرحله آخر، ترکیب زرده و شیر را روی چانه ها مالیده و آن را درون فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. دمای فر بایستی ۱۸۰ درجه سانتیگراد باشد. در نهایت به مدت ۵ دقیقه نان ها را گریل نموده تا طلایی شوند، سپس در ظرفی بچینید.

مرحله نهم

نان خامه ترش خوشمزه شما آماده است، میتوانید آن را به همراه خانواده میل نمایید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که درصورتی که فرصت تهیه خامه ترش را ندارید، میتوانید از ماست معمولی به عنوان جایگزین استفاده نمایید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 17 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.