طرز تهیه پنکیک ژاپنی خوشمزه و ساده با پف زیاد

طرز تهیه پنکیک ژاپنی

طرز تهیه پنکیک ژاپنی دونفره طرز تهیه پنکیک ژاپنی بدون قالب طرز تهیه پنکیک ژاپنی دورایاکی طرز تهیه پنکیک ژاپنی بدون شیر طرز تهیه پنکیک سوفله ژاپنی

پنکیک صبحانه یکی از انواع کیک های ساده ژاپنی است که معمولا برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک ژاپنی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱٫۵ پیمانه
نشاسته ذرت½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
شیر⅔ پیمانه
شکر½ پیمانه

طرز تهیه پنکیک ژاپنی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک ژاپنی با پف زیاد در ابتدای کار سفیده و زرده تخم مرغ ها را از هم جدا می کنیم، سپس سفیده های تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا کف کنند.

مرحله دوم

در این مرحله نصف شکر را کم کم به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و با همزن مخلوط می کنیم تا سفیده تخم مرغ کاملا سفید شده و فرم بگیرد. در ادامه سفیده تخم مرغ را درون یخچال قرار می دهیم تا آب نیندازد.

مرحله سوم

حالا زرده های تخم مرغ را به همراه وانیل و باقیمانده شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و روشن شود. در ادامه روغن را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن، هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله شیر ولرم را اضافه کرده و در حد مخلوط شدن، هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه نشاسته ذرت و بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در همین حین مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه سفیده تخم مرغ را در دو مرحله به کاسه اضافه کرده و از یک سمت مواد را به آرامی مخلوط می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه تک نفره روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم گرم شود، سپس با ملاقه از مایه پنکیک درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم یک سمت پنکیک بپزد. برای تشخیص آماده شدن پنکیک با دست روی آنرا لمس می کنیم.

مرحله هفتم

در صورتی که دستمان به سطح پنکیک نچسبد، یعنی یک سمت پنکیک به طور کامل پخته است و می توانیم آنرا بر گردانیم. در ادامه پنکیک را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به همین صورت بپزد.

مرحله هشتم

تمام مایه پنکیک را به همین صورت آماده می کنیم، سپس پنکیک ها را درون ظرف مورد نظرمان روی هم قرار می دهیم. در نهایت نسبت به ذائقه خود پنکیک ها را به همراه نوتلا، عسل، مربا یا میوه های فصل سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 9 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.