طرز تهیه نان شیر خرما خوشمزه و مجلسی برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان شیر خرما

طرز تهیه نان شیر خرما صبحانه عصرانه

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. گاهی خمیر نان را با مواد دیگر ترکیب می کنند. نان شیر خرما همان طور که از اسمش پیداست، نان شیر است که با خرما مخلوط شده است. در خمیر این نان، خرمای تکه شده استفاده شده است. این نان را در قالب دایره ای کیک می پزند و برای صبحانه و عصرانه می تواند نان سبک و لطیفی باشد. وجود خرما در این نان، باعث مقوی و مفید شدن آن می شود.

مواد لازم نان شیر خرما
آرد۵۰۰ گرم
شکر۴ قاشق غذا خوری
خمیر مایه۱ قاشق غذا خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد
خامه۲ قاشق غذا خوری
کره آب شده۵۰ گرم
شیر۱ لیوان
زعفران دم کشیده۱ قاشق مربا خوری
خرمای سفت و ریز خرد شده۲۰ عدد

دستور پخت نان شیر خرما

مرحله اول

برای تهیه نان شیر خرما به روش مجلسی در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم. سپس شکر و خمیر مایه را داخل آن می ریزیم. سپس شیر ولرم روی آن می ریزیم و مخلوط می کنیم. حدود ۵ دقیقه استراحت می دهیم تا به عمل آید.

مرحله دوم

در یک کاسه دیگر، شکر و کره ذوب شده و نمک را اضافه کرده و هم می زنیم. سپس تخم مرغ را درون آن می شکنیم. در ادامه کمی مخلوط می کنیم تا از لختگی خارج شود. خمیر مایه عمل آمده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس آرد را الک کرده و کم کم اضافه می کنیم تا یک خمیر منسجمی که به دست نمی چسبد، بوجود آید. سپس کمی آن را ورز می دهیم تا خمیر لطیفی بدست آید. روی خمیر را سلفون می کشیم و در یک جای گرم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حدود ۱ ساعت به خمیر استراحت می دهیم. سپس خرمای خرد شده را به خمیر اضافه کرده کمی ورز می دهیم. سپس خمیر را به ۶ قسمت تقسیم می کنیم. قالب دایره ای را برداشته و کف آن را چرب می کنیم و کاغذ روغنی را کف آن می گذاریم.

مرحله پنجم

سپس خمیر ها را داخل قالب می چینیم. سپس ۱۵ دقیقه دیگر زمان می دهیم تا استراحت کند. یک کاسه کوچک بر می داریم. سپس تخم مرغ را درون آن می شکنیم. یک قاشق غذا خوری شیر به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

زعفران دم کشیده هم اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. سپس با یک فرچه روی نان را رومال می کنیم. فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. نان را درون فر قرار می دهیم و می گذاریم تا بپزد.

مرحله هفتم

یک کاسه آب نیز درون فر قرار می دهیم تا نان لطیف و نرم شود. حدود ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا نان پخته شود. سپس از فر خارج کرده و می گذاریم تا از حرارت بیفتد. آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 14 فروردین 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک برگردان زردآلو خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه کیک برگردان زردآلو خوشمزه و مخصوص برای عصرانه

طرز تهیه کیک برگردان زردآلو این کیک به صورت لایه ای تهیه می شود. یک لایه از زرد آلوی تازه در کف قالب چیده می شود و روی آن کارامل اضافه می …

طرز تهیه شیرینی چشم آهو خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی چشم آهو خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی چشم آهو شیرینی چشم آهو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ترکیه ای است که به صورت شربتی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه کوکی بستنی خوشمزه و مخصوص مناسب پذیرایی

طرز تهیه کوکی بستنی خوشمزه و مخصوص مناسب پذیرایی

طرز تهیه کوکی بستنی کوکی بستنی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که برای میان وعده مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.