طرز تهیه نان شیر صبحانه خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه نان شیر صبحانه

طرز تهیه نان شیر صبحانه , دستور پخت نان شیر صبحانه

نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان شیر صبحانه، یکی از انواع نان های حجیم است که با شیر و آرد و خمیر مایه تهیه می شود. درون این نان از آرد گندم و آرد استفاده می شود. این نان را می توان در کنار مربا یا عسل و پنیر به عنوان صبحانه یا عصرانه با چای سرئ نمود. شیرینی آن خیلی کم است ولی مانند نان شیرمال بافت لطیف و خوشمزه ای دارد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه نان شیر صبحانه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان شیر صبحانه
آرد نان۳۷۰ گرم
شیر پر چرب ولرم۲۵۰ تا ۲۷۰ گرم
شکر۴۵ گرم
کره۳۹ گرم
نمک۴ گرم
مایه خمیر فوری۴ گرم

طرز تهیه نان شیر صبحانه

مرحله اول

برای تهیه نان صبحانه خوشمزه در ابتدای کار، کره را حدود نیم ساعت زودتر بیرون از یخچال می گذاریم تا به طور کامل نرم شود. سپس آرد را یک تا دو مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه  یک کاسه کوچک انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ۲۵۰ گرم شیر ولرم را با مایه خمیر و شکر داخل کاسه مخلوط کرده و کنار می گذاریم تا کمی به عمل آید و پف کند. سپس درون یک کاسه بزرگتر می ریزیم. آرد و نمک را کم کم به آن اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

از یک جایی به بعد باید خمیر را با دست ورز دهیم. در این مرحله کره را به خمیر اضافه کرده و با دست ورز می دهیم تا کره کامل جذب خمیر شود. بسته به آب خور بودن آرد، اگر خمیر سفت بود، ۲۰ گرم دیگر شیر را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در غیر این صورت اگر خمیر نرم و لطیف بود، نیازی به اضافه کردن مجدد شیر نیست. سپس حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را اورز می دهیم. سپس کمی سطح کار را چرب می کنیم. خمیر را چانه می کنیم و در ظرفی که از قبل چرب کرده ایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

روی خمیر ها را پوشانده و حدود ۱ ساعت زمان می دهیم تا در محیط آشپزخانه استراحت کند. در این زمان باید خمیر دو برابر شود. با دست پف خمیر را گرفته و آن را به ۹ قسمت تقسیم می کنیم. یک قالب مربع به طول ۲۵ سانتی متر بر می داریم و کف آن را چرب کرده یا کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله ششم

سپس سه ردیف سه تایی چانه ها را می چینیم. اگر قالب مربع موجود نبود می توان از قالب گرد استفاده کرد. مجدد روی خمیر ها را با سلفون یا کیسه قریزری چرب می پوشانیم و حدود ۱ ساعت دیگر استراحت می دهیم. سپس کمی آرد روی چانه ها الک می کنیم.

مرحله هفتم

می توان با تیغ نیز روی نان ها را طرح انداخت که کاملا سلیقه ای است. در فری که از قبل در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است، خمیر را به مدت ۲۰ دقیقه قرار می دهیم تا نان ها رنگ بگیرد و پخته شود. سپس به همراه چای سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 24 فروردین 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.