طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه فلافل مرغ

طرز تهیه فلافل مرغ و قارچ پیتزایی xvc jidi tghtg lvy

فلافل مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می شود. همانطور که مطمئنا می دانید در دستور اصلی فلافل، این غذای خوشمزه و پرطرفدار با نخود تهیه می شود. به دلیل اینکه فلافل غذای بسیار محبوبی در سراسر جهان است، دستورهای بسیار متنوعی با انواع مواد غذایی برای این غذا ابداع شده است. در این دستور این غذای خوشمزه را از ترکیب گوشت مرغ، فلفل دلمه ای و سوسیس تهیه می شود و به همین دلیل این فلافل خوشمزه با نام فلافل پیتزایی هم شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی بین المللی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
سینه مرغ½ سینه کامل
سوسیس1 عدد
سفیده تخم مرغ1 عدد
آرد سفید1 قاشق غذاخوری پُر
سس کچاپ1 قاشق غذاخوری پُر
فلفل دلمه ای½ فلفل
پیاز1 عدد کوچک
جعفری خرد شده1 قاشق غذاخوری
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت فلافل مرغ

مرحله اول

برای تهیه فلافل مرغ خوشمزه و مخصوص ابتدا گوشت مرغ را به همراه مقداری نمک و زردچوبه و یک پیاز کوچک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه 1 پیمانه آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه آب جوش آمد، کف های روی آب مرغ را با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم. این کار باعث می شود و طعم و بوی زهم مرغ به طور کامل گرفته شود، حالا صبر می کیم تا آب مرغ به طور کامل جذب مرغ شود.

مرحله سوم

در این مرحله گوشت مرغ را از قابلمه خارج می کنیم و درون غذاساز می ریزیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه سوسیس را هم درون غذاساز می ریزیم یا اینکه با رنده ریز رنده می کنیم و به گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را به همراه آرد، سس گوجه فرنگی و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز داخل یک کاسه مناسب و جادار با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط گوشت مرغ و سوسیس میکس شده را به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه جعفری خرد شده به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

بهتر است از برای زیبایی فلافل ها از فلفل دلمه ای با رنگ های متنوع استفاده کنیم. در ادامه پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند، مایه فلافل باید حالتی خمیری داشته باشد. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کاسه را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد به طور کامل با هم ترکیب شود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا به اندازه ای روغن داخل تابه می ریزیم که فلافل ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. در ادامه با قالب فلافل از مواد بر می داریم و پس از قالب زدن درون روغن داغ می اندازیم تا به صورت یکدست سرخ شوند.

مرحله نهم

اگر قالب فلافل در دسترس نداشتیم، فلافل ها را با دست شکل می دهیم. در پایان فلافل های سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

مطالب پیشنهادی

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 26 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.