طرز تهیه چلو مرغ زعفرانی به روش رستورانی بدون رب گوجه فرنگی

طرز تهیه چلو مرغ زعفرانی

طرز تهیه چلو مرغ ساده مرغ خوشمزه برای مهمانی مرغ زعفرانی فوری مرغ زعفرانی کبابی رستورانی مرغ زعفرانی آبدار xvc jidi lvy cutvhkd

چلو مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه شباهت زیادی به زرشک پلو با مرغ دارد، البته همانطور که اشاره شد در دستور تهیه چلو مرغ زعفرانی به جای استفاده از رب گوجه فرنگی از زعفران استفاده می شود. این دستور بیشتر در رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل از این غذای خوشمزه و مجلسی می توانیم برای انواع مجالس و مهمانی های خود استفاده کنیم. توصیه می کنیم این غذای خوشمزه را مانند چلوگوشت با پیاز داغ فراوان سرو کنید، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چلو مرغ زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
ران یا سینه مرغ۲ تکه
پیاز۲ عدد درشت
سیر۱ حبه
زعفران دم کرده۴ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۱ تکه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت چلو مرغ زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه مرغ زعفرانی خوشمزه و مخصوص ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زودتر آب به جوش بیاید. در ادامه پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

سپس زمانیکه آب در حال جوشیدن بود ران های مرغ را به همراه پیاز داخل به آرامی درون آب در حال جوش قرار می دهیم تا کف و خونابه های آن بالا بیاید و روی سطح آب قرار بگیرد و از روی حرارت قابلمه را بر می داریم.

مرحله سوم

سپس مرغ ها را داخل صافی قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود. در ادامه پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم.سیر را نیز پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم.

مرحله چهارم

تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و کره را به همراه کمی روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا کره ذوب شود و زردچوبه را به همراه فلفل،نمک اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا ادویه ها با کره و روغن ترکیب شود

مرحله پنجم

بعد مرغ ها را داخل تابه قرار می دهیم و بلافاصله چوب دارچین و زعفران دم کرده و کمی زعفران خشک و پیاز و سیر روی مرغ ها می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا به مدت ۱ ساعت با حرارت بسیار کم مرغ ها آب بیاندازند و بپزند.

مرحله ششم

پس از گذشت زمان اشاره شده در پاراگراف بالا،درب قابلمه را بر می داریم و مرغ ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز به مدت ۱ ساعت دیگر بپزد و برشته و سرخ شود. در پخت این مدل مرغ ما یک قطره آب هم نمی ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله باید اجازه دهیم مرغ با آب خودش کاملا پخته می شود و در آخر آبش تبخیر می شود و برشته و سرخ می شود. مرغ زعفرانی را بعد از پخت در ظرف مورد نظر قرار می دهیم و با پلو و زرشک فراوان نوش جان کنید.

نکات پخت چلو مرغ زعفرانی

برنج مناسب

در کنار مرغ زعفرانی به سلیقه خود می توانیم از انواع روش های درست کردن برنج استفاده کنیم. روش های معمول درست کردن برنج ایرانی به صورت کته و آبکش شده هستند که آموزش آنرا برای شما در ادامه قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 26 خرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.