طرز تهیه پیتزا مخلوط خوشمزه ایتالیایی به روش رستورانی

طرز تهیه پیتزا مخلوط

طرز تهیه پیتزا مخلوط در ماکروفر بدون گوشت ساده خانگی در توستر مخصوص رستورانی کالباس مخلوط بدون فر در فر برقی

پیتزا مخلوط به عنوان محبوب ترین پیتزا در سراسر جهان شناخته می شود که با مواد بسیار متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ایتالیایی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سوسیس آلمانی۲ عدد
کالباس مارتادلا ( ساده )۲۰۰ گرم
خمیر پیتزا۲ عدد
پنیر پیتزای مخلوط۴۰۰ گرم
قارچ۴ عدد
سس پیتزا یا سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای رنگی۲ قاشق غذاخوری
ذرت آبپز ( اختیاری )۱ قاشق غذاخوری
زیتون سیاه ( اختیاری )۴ عدد درشت
آویشن۱ قاشق چایخوری

دستور پخت پیتزا مخلوط

مرحله اول

اول از همه باید توجه داشته باشید که پیتزا مخلوط ایتالیایی و اصل با کالباس ساده و سوسیس تهیه می شود و دارای گوشت چرخ کرده نیست. اما در صورت تمایل می توانید به جای استفاده از سوسیس و کالباس از گوشت هم استفاده کنید.

مرحله دوم

مرحله اول پخت پیتزا آماده کردن خمیر پیتزا می باشد، می توانید خمیر پیتزا را به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه کنید. البته توصیه می شود برای تهیه پیتزا از خمیر پیتزای خانگی استفاده شود، چون طعم و کیفیت خیلی بهتری دارد.

مرحله سوم

ابتدا خمیرهای پیتزا را داخل ظرف لبه دار پخت پیتزا قرار می دهیم به صورتی که لبه های خمیر از ظرف خارج شود و خمیر حالت گودی پیدا کند، سپس روی هر خمیر ۱ قاشق غذاخوری سس کچاپ یا سس پیتزای خانگی می زنیم.

مرحله چهارم

حالا با پشت قاشق سس پیتزا را به صورت یکنواخت روی خمیر پیتزا پخش می کنیم. حالا با مقدار کمی پنیر پیتزا روی سس کچاپ را پوشش می دهیم. در ادامه کالباس مارتادلا را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به صورت مساوی روی پنیر پیتزا می ریزیم و با کف دست آنرا صاف و یکنواخت می کنیم. در ادامه در صورت تمایل ابتدا سوسیس ها را به صورت حلقه ای خرد کنید، سپس انها را به صورت سرخ کرده یا خام روی کالباس بچینید.

مرحله ششم

البته توصیه می شود سوسیس ها را با مقدار کمی روغن تفت دهید، چون به صورت سرخ شده خوشمزه تر هستند. حالا روی سوسیس ها را با پنیر پیتزا به صورت کامل پوشش می دهیم و در ادامه به سراغ تزیین روی پیتزا می رویم.

مرحله هفتم

برای تزیین روی پیتزا، قارچ ورقه ای، زیتون ورقه ای، ذرت و فلفل دلمه ای رنگی نگینی شده را به سلیقه خود روی پینر پیتزا می چینیم. فر را باید از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از اینکه فر به طور کامل گرم شد، پیتزا ها را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزند. پس از اینکه پیتزاها اماده شدند حدود پنج دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی پیتزا طلایی شود.

مرحله نهم

پس از اینکه پیتزا اماده شد و پینر رویش به طور کامل طلایی شد آنرا از فر خارج می کنیم و با کارد به ۶ تا ۸ قسمت مساوی برش می زنیم. حالا مقداری آویشن روی پیتزا ها می پاشیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 14 مهر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.