طرز تهیه کتلت مرغ و قارچ خوشمزه و مجلسی رستورانی

طرز تهیه کتلت مرغ و قارچ

طرز تهیه کتلت مرغ و قارچ با پنیر پیتزا با گردو خوشمزه ترين خام xvc jidi  jgj lvy rhv 

کتلت مرغ و قارچ یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با سدتروها و مواد متنوعی تهیه می شود. در تهیه این کتلت خوشمزه به سلیقه خود می توانیم از انواع سبزیجات مانند فلفل دلمه ای، سبزیجات معطر، سیب زمینی و … استفاده کنیم. این کتلت خوشمزه به دلیل استفاده زا ترکیب قارچ و مرغ به همراه زعفران دم کرده یک گزینه مناسب برای پیش غذا در مهمانی ها و مجالس مهم می باشد. البته این کتلت را به صورت ساده مانند دیگر کتلت ها با دست شکل می دهند، ولی اگر بخواهیم آنرا به صورت مجسی تر درست کنیم بهتر است از قالب برای سرخ کردن آن استفاده کنیم تا تمام کتلت ها یک اندازه و یک شکل باشند، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت ران مرغ600 گرم
قارچ300 گرم
پیاز1 عدد
تخم مرغ1 عدد
جعفری1 دسته کوچک
آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری
پودر سوخاری2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر پیازبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
آرد سوخاری برای سرخ کردن½ لیوان

دستور پخت کتلت مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ و قارچ مجلسی ابتدا گوشت مرغ را چرخ می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. توجه داشته باشید که حتما از گوشت ران مرغ استفاده کنید یا از ترکیب گوشت ران و سینه مرغ استفاده کنید.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را رنده می کنیم، سپس با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه زعفران دم کرده، پودر سیر، پودر پیاز، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم. در ادامه قارچ را به همراه آب لیمو ترش به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

قارچ را در حدی تفت می دهیم که آب آن به طور کامل کشیده شود، سپس آنرا کنار می گذاریم و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. پس از اینکه قارچ خنک شد، آنرا چرخ کرده و به کاسه حاوی دیگر مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله تمام مواد را با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه تخم مرغ را به همراه آرد سوخاری به مواد اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند و مایه کتلت کاملا چسبناک شود.

مرحله ششم

مایه این کتلت به دلیل وجود قارچ نسبت به دیگر کتلت ها چسبنده تر هست و این موضوع طبیعی است. در ادامه روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و آن را در یخچال قرار می دهیم تا مایه کتلت به خوبی استراحت کند.

مرحله هفتم

پس از اینکه مایه کتلت به خوبی استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس نصف لیوان آرد سوخاری را داخل یک بشقاب می ریزیم و جلوی دستمان قرار می دهیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا کمی روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود. در ادامهبه اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و آنرا با دست به صورت گرد شکل می دهیم و با انگشت وسط آنرا سوراخ می کنیم

مرحله نهم

سپس به آرامی در روغن داغ می اندازیم تا کتلت ها سرخ شوند. در ادامه پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در ادامه باید روغن اضافی کتلت ها را بگیریم.

مرحله دهم

برای این منظور کتلت ها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم. این کتلت خوشمزه را می توانیم در کنار خیارشور، گوجه فرنگی و نان سرو کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 7 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.