طرز تهیه کیک حلوا خوشمزه و مجلسی مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه کیک حلوا

طرز تهیه کیک حلوا دونفره آموزش خانم گل آور بدون فر ساده xvc jidi  d  pg h

کیک حلوا یکی از انواع کیک های خوشمزه و جدید ایرانی است که معمولا برای پذیرایی تهیه می شود. روش تهیه این کیک شباهت زیادی به بیسکو حلوا دارد، به این صورت که در بیسکو حلوا، حلوا را با قیف یا قالب روی بیسکوییت قرار می دهیم، اما در این روش حلوا را بر روی کیکی که خودمان تهیه کرده ایم قرار می دهیم. در این روش ما می توانیم کیک را به صورت یک تکه درست کنیم و مانند کیک تولد آنرا با حلوا تزیین کنیم و یا اینکه مانند روش زیر کیک های کوچک تک نفره با تزیین حلوا درست کنیم. کیک حلوا فوق العاده شیک و مجلسی است و برای سفره های مراسم های مذهبی و یا پذیرایی برای مراسم های ختم یک گزینه بسیار مناسب است، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک حلوا
آرد سفید175 گرم
تخم مرغ3 عدد
شکر120 گرم
کره100 گرم
شکلات تلخ80 گرم
کاکائو1 قاشق سوپخوری
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
آب4 قاشق سوپخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

دستور پخت کیک حلوا

مرحله اول

برای تهیه کیک حلوا مجلسی ابتدا داخل کتری آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید. شکلات تلخ را به چند قسمت تقسیم می کنیم و داخل کاسه ای استیل یا شیشه ای می گذاریم و روی کتری قرار می دهیم تا با بخار کتری ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره را نیز به کاسه حاوی شکلات اضافه می کنیم و با قاشق شکلات ها را زیر و رو می کنیم تا زودتر آب شوند. پس از اینکه شکلات به طور کامل حل شد کاسه را از روی کتری بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله باقی مواد را آماده می کنیم تا شکلات از حرارت بیفتد. برای این منظور تخم مرغ ها را در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه ای می ریزیم و شکر را به همراه وانیل به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با همزن دورتند خوب مواد را هم می زنیم تا به رنگ کرم شود و آنوقت شکلات بن ماری خنک شده را با آب به مواد اضافه می کنیم و در حدی که فقط مواد مخلوط شوند با همزن مواد را کمی ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

سپس سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا به مدت 10 دقیقه گرم شود.بیکینگ پودر و نمک را به آرد اضافه می کنیم و از الک رد می کنیم و کم کم به مایه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس با لیسک آرام به صورت دورانی ترکیب آرد را با باقی مواد مخلوط می کنیم.همگی مواد که کاملا میکس و یکدست شدند،کاغذ های مافین را با فرچه آغشته شده با روغن چرب می کنیم و 1/4 از مایه کیک را داخل آن ها می ریزیم

مرحله هفتم

حالا در سینی فر قالب های مافین را می چینیم و داخل فر قرار می دهیم تا با همان درجه حرارت 180 به مدت 20 دقیقه بپزند. برای اینکه مطمئن شویم که کیک ها پخته شده اند بعد از گذشت 20 دقیقه یک عدد خلال دندان را داخل یک مافین فرو می کنیم.

مرحله هشتم

اگر مایه کیک به آن نچسبیده بود یعنی کیک پخته شده و آماده است و از داخل فر بیرون می آوریم، سپس حلوا را داخل قیف می ریزیم و با سلیقه خود روی مافین ها را با حلوا تزیین می کنیم و در دیس می چینیم.نوش جان

نکات تهیه کیک حلوا

حلوای مناسب

برای تزیین روی کیک حلوا می توانیم به سلیقه خود از انواع حلوا استفاده کنیم. توصه ما این است که از حلوایی استفاده کنید که رنگش یا کاملا شبیه رنگ کیک باشد یا اینکه رنگش کاملا متضاد رنگ کیک باشد، در زیر چند نمونه آموزش حلوا برای شما قرار دادیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 23 آذر 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.