طرز تهیه حلوا شیر خوشمزه و مجلسی با رنگ فوق العاده زیبا

طرز تهیه حلوا شیر

طرز تهیه حلوای شیر عربی بدون گلاب برای 10 نفر سیاه سنتی ۲۰ نفر برای دو نفر

حلوا شیر یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که شباهت ظاهری زیادی به حلوای آرد گندم دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه حلوا نخودچی خوشمزه و مجلسی به روش اصلی مازندرانی

مواد لازم حلوا شیر
شیر۲ پیمانه
آرد سفید۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
اردهنصف پیمانه
روغندو سوم پیمانه
کره۵۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری

دستور پخت حلوا شیر

مرحله اول

ابتدا آرد سفید را دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا یکدست شود، سپس داخل یک تابه مناسب می ریزیم و حدود ۱۵ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. پس از اینکه تفت دادن آرد به پایان رسید مجددا باید آنرا یک بار دیگر الک کنیم.

مرحله دوم

شیر را به همراه شکر و وانیل داخل شیرداغ کن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل در شیر حل شود، سپس شیر را کنار می گذاریم تا خنک شود. توجه داشته باشید در این مرحله نیاز نیست شیر بجوشد و در حدی که گرم شود کافیست.

مرحله سوم

در این مرحله کره و روغن را به یک تابه مناسب اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کمی داغ شوند، سپس آرد را اضافه می کنیم و پس از اینکه آرد را به خوبی با مخلوط کره و روغن میکس کردیم، ارده را اضافه می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه رنگینک ساده خانگی خوشمزه و مجلسی آبادانی

مرحله چهارم

حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آرد را تفت می دهیم تا به رنگ دلخواه خود برسیم.  پس از اینکه به رنگ دلخواه رسیدیم شیر را که خنک شده است کم کم به آرد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا شیر جذب آرد شود و حلوای حالت خمیری بگیرد.

مرحله پنجم

مخلوط کردن حلوا را تا زمانی که از دیوارهای های تابه جدا شود ادامه می دهیم. در پایان حلوا را داخل ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به وسیله خلال پسته، خلال بادام و یا هز مواد دیگری به سلیقه خود تزیین کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 21 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/sabaa.r.66

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.