طرز تهیه حلوا رولی مجلسی و خوشمزه با نان میکادو یا لواش

طرز تهیه حلوا رولی میکادو

طرز تهیه حلوا رولتی با نان میکادو اموزش رولت حلوا رولی مجلسی در خانه دو رنگ سه رنگ با نان لواش ساده

حلوا رولی یا حلوا میکادو یکی از انواع حلواهای مجلسی است که می توانید برای مراسم های خود استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش در ادامه با مجله آموزشی چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه حلوا مجلسی و خوشمزه برای مراسم ختم  با آرد سفید

مواد لازم حلوای رولی میکادو
آرد سفید۱۰۰ گرم
آرد نخودچی۱۰۰ گرم
آرد برنج۱۰۰ گرم
روغن مایع۱۲۵ گرم
کره۳۰ گرم
شکر۲ پیمانه
آب۲ پیمانه
گلاب¼ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نان میکادو یا لواش۲ عدد

دستور پخت حلوا میکادو

مرحله اول

برای تهیه شربت حلوا، ابتدا شکر و آب را داخل یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود، سپس زعفران دم کرده را به همراه گلاب اضافه می کنیم و پس از ۲ دقیقه قابلمه را از روی حرار برمی داریم.

مرحله دوم

برای تهیه حلوا آرد سفید را الک می کنیم و داخل یک تابه مناسب روی حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود، سپس آرد برنج را روی تابه الک می کنیم و مجددا ۵ دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۵ دقیقه آرد نخودچی را اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم، چون آرد نخودچی خیلی سریع می سوزد. در ادامه روغن مایع را اضافه می کنیم و پس از یک دقیقه کره را نیز اضافه می کنیم و مواد را به صورت متداوم هم می زنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه حلوای شیر عربی مجلسی بدون گلاب با رنگ سیاه سنتی

مرحله چهارم

هم زدن را ادامه می دهیم تا آرد حالت خمیری شکل پیدا کند و به رنگ قهوه ای در بیاید، سپس شربت را به صورت ولرم به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا حلوا جمع شده و حالت بگیرد و دیگر به دیواره های تابه نچسبد.

مرحله پنجم

حالا نان های میکادو را با اسپری آب کمی نم دار می کنیمف سپس حلوا را به صورت داغ روی نان به صورت یکدست با ضخامت نیم سانتی متر پخش می کنیم و روی حلوا را به مدت ۳۰ دقیقه با یک پلاستیک فریزر می پوشانیم تا نان میکادو نرم شود.

مرحله ششم

پس از۳۰ دقیقه نان میکادو نرم شده است و می توانیم به آرامی آنرا رول کنیم. پس از اینکه رول حلوا کامل شد انرا داخل سلفون  می پیچیم و به مدت یک ساعت داخل یخچال می گذاریم تا رول محکم شود و دیگر باز نشود.

مرحله هفتم

پس از گذشت یک ساعت رول حلوا را از یخچال خارج می کنیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم. اگر می خواهید رولت ها شما کوچک و فانتزی باشند باید نان های میکادو را قب از کشیدن حلوا نصف کنید تا رولت های کوچکتری داشته باشید.

نکات تهیه حلوا رولتی

حلوا رولتی با نان لواش

برای درست کردن حلوا با نان لواش باید از نان لواش مخصوص سمبوسه که نرم و یکدست است استفاده کنید. صبر کنید حلوا کمی از دما بیفتد سپس آنرا روی نان لواش نرم بکشید و رول کنید، سپس رول را با سلفون محکم ببندید و به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا باز نشود، سپس از یخچال خارج کرده و برش بزنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 12 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/sharmin.food

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.