طرز تهیه پنکیک با ماست، یک صبحانه جذاب در کمترین زمان

طرز تهیه پنکیک با ماست

طرز تهیه پنکیک با ماست طرز تهیه پنکیک با ماست بدون بیکینگ پودر طرز تهیه پنکیک بدون شیر با ماست پنکیک با ماست نی نی سایت پنکیک پف دار با ماست

در جهان آشپزی، برخی نوآوری‌ها برای سلامتی و افزایش لذت از طعم‌ها انجام می‌شوند. پنکیک با ماست یکی از این موارد است. در بسیاری از خانواده‌ها، برخی از افراد حساسیت به شیر دارند و این برای آنها گزینه‌ی ایده‌آلی است. در حقیقت، پنکیک‌های تهیه شده با ماست لطافت و طعم خاصی دارند که می‌تواند شما را شگفت زده کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک با ماست در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۲ عدد
ماست¾ پیمانه
شکر۵ قاشق غذاخوری
آرد سفید قنادی۱ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
وانیل۱/۲ قاشق چایخوری
پودر هلاختیاری

طرز تهیه پنکیک با ماست

مرحله ۱: شکستن تخم مرغ و اضافه کردن وانیل

برای طرز تهیه پنکیک با ماست کار شما با شکستن تخم مرغ ها درون یک کاسه مناسب آغاز می شود. با اضافه کردن وانیل، آنها را با یک همزن برقی یا دستی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند و کف کنند.

مرحله ۲: اضافه کردن شکر و روغن به تخم مرغ

در این مرحله، شکر را به تخم مرغ اضافه کرده و مجدداً مخلوط کنید تا تخم مرغ‌ها رنگ کرمی پیدا کنند و حجیم شوند. پس از آن، روغن و ماست را اضافه کنید و مواد را یک دقیقه دیگر هم بزنید تا یک مایع یکدست داشته باشید.

مرحله ۳: ترکیب مواد خشک

هنگامی که مخلوط تخم مرغ و ماست یکدست شد، مرحله بعدی در تهیه پنکیک، اضافه کردن آرد، بکینگ پودر و دارچین یا هل است. اگر دوست دارید پنکیک‌های شما طعم دیگری داشته باشند، می‌توانید از ادویه مورد علاقه خود استفاده کنید.

مرحله ۴: الک کردن و اضافه کردن آرد

ترکیب آرد را سه بار الک کنید و به کاسه حاوی تخم مرغ اضافه کنید. مخلوط کردن مواد با یک همزن دستی اهمیت زیادی دارد و نیاز است که به طور کامل مخلوط شوند. غلظت نهایی مخلوط پنکیک بر کیفیت نهایی آن تاثیر مستقیم دارد.

مرحله ۵: آماده سازی تابه

برای پخت پنکیک با ماست، یک تابه نچسب را گرم کنید و سپس زیر حرارت را کم کنید تا گرمای سطح تابه حفظ شود. توجه داشته باشید به دلیل استفاده از روغن درون ترکیب پنکیک، در این مرحله، نیازی به چرب کردن تابه نیست.

مرحله ۶: ریختن مایه پنکیک در تابه

با استفاده از ملاقه یا هر وسیله‌ی دیگری، مایه پنکیک را در ابعاد دلخواه داخل تابه بریزید و بگذارید تا روی پنکیک‌ها حباب بزند. سپس، پنکیک‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آنها به صورت یکنواخت رنگ بگیرد.

مرحله ۷: آماده سازی و سرو پنکیک

پنکیک‌های سرخ شده را در یک بشقاب قرار دهید و روی آنها را با دستمال پارچه‌ای یا حوله بپوشانید تا در هنگام سرو سرد نشوند. در نهایت، با هر میوه یا تاپینگی که دوست دارید، پنکیک‌های خود را میل کنید.

مرحله ۸: کره و ماست پر چرب

رعایت دو نکته خیلی ساده می‌تواند طعم پنکیک‌های شما را بسیار لذیذتر کند و آن این است که به جای استفاده از روغن از کره و به جای ماست معمولی از ماست چکیده پرچرب در پخت پنکیک خود استفاده کنید.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 17 مرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.